loading...

وب تفریحی یادگاری

مطالب تفریحی و اموزشی برای فارسی زبانان عزیز

ادمین بازدید : 372 شنبه 09 آذر 1398 نظرات (3)

طرز تهیه سالاد اندونزی

طرز تهیه سالاد اندونزی با کشمش بیتوته با قارچ با شوید رژیمی

سالاد اندونزی همانطور که از نامش مشخص است یکی از سالادهای خوب و بسیار خوشمزه کشور اندونزی می باشد. این سالاد شباهت های زیادی به سالاد کلم سفید ایرانی می باشد البته برخی مواد در این دو سالاد متفاوت است. برای یادگیری این سالاد خوشمزه در ادامه با ما همراه باشید.

ادمین بازدید : 980 یکشنبه 03 آذر 1398 نظرات (0)

طرز تهیه خورش فسنجان

فسنجون

خورش فسنجان یکی از غذاهای سنتی و بسیار پرطرفدار استان های شمالی کشور ( گیلان و مازندران ) می باشد. این خورش خوشمزه در استان گیلان با روش ها و مواد بسیار متنوعی تهیه می شود که تقریبا می تواند تمام ذائقه ها را پوشش می دهد. خورش فسنجان به صورت سنتی با گردو تهیه می شود اما در برخی مناطق آنرا با فندق هم طبخ می کنند. خورش فسنجان را معمولا با مقدار زیادی گردو طبخ می کنند و به همین دلیل به عنوان یکی از غذاهای گران و مجلسی ایرانی هم محسوب می شود. این خورش خوشمزه انواع بسیار متنوعی دارد که در ادامه به محبوب ترین انواع آن اشاره می کنیم. از محبوب ترین انواع خورش فسنجان می توان به فسنجان با گوشت قلقلی ، فسنجان با اردک ، فسنجان با مرغ و فسنجان با گوشت بوقلمون اشاره کرد.

ادمین بازدید : 422 چهارشنبه 22 آبان 1398 نظرات (0)

طرز تهیه ذرت مکزیکی

طرز تهیه ذرت مکزیکی با بلال خیابانی تصویری خانگی ساده به خانه برمیگردیم با ذرت خام برای فروش

ذرت مکزیکی نوعی میان وعده یا عصرانه بسیار محبوب در سراسر جهان است که همانطور که از نامش مشخص است اصالتش متعلق به کشور مکزیک می باشد ، البته ذرت مکزیکی که در مکزیک تهیه می شود با ذرت مکزیکی که در ایران تهیه می شود بسیار متفاوت است.

ادمین بازدید : 2838 سه شنبه 21 آبان 1398 نظرات (0)

طرز تهیه کوکو سبزی

کوکو سبزی

کوکو سبزی یکی از انواع غذاهای فوری ایرانی است که امروزه به عنوان فینگر فود و پیش غذا هم در مهمانی ها و مجالس مورد استفاده قرار می گیرد. کوکو سبزی به طور معمول متشکل از سبزی کوکویی و تخم مرغ است ، البته زمانی که بخواهند آنرا مجلسی تر درست کنند موادی مثل زرشک و گردو نیز به آن اضافه می کنند.

ادمین بازدید : 186 دوشنبه 20 آبان 1398 نظرات (0)

طرز تهیه رب گوجه فرنگی

آموزش دستور پخت طرز تهیه رب گوجه فرنگی در خانه به روش کارخانه ای صنعتی

رب گوجه فرنگی یکی از پر مصرف ترین چاشنی های غذایی در سراسر جهان است که هم به عنوان طعم دهنده و هم به عنوان رنگ دهنده به انواع غذاها مورد استفاده قرار می گیرد. رب گوجه فرنگی در آشپزی ایرانی هم از جایگاه ویژه ای برخوردار است و از رب گوجه فرنگی به عنوان چاشنی در اکثر غذاهای سنتی و اصیل ایرانی ( مثل خورش قیمه ، آبگوشت و … ) استفاده می شود. درست کردن رب گوجه فرنگی در منزل علاوه بر اینکه باعث می شود رب گوجه فرنگی غلیظ تر و با کیفیت تری داشته باشید به دلیل عدم وجود مواد نگه دارنده برای سلامتی خانواده نیز بهتر است.

ادمین بازدید : 354 سه شنبه 07 آبان 1398 نظرات (0)

طرز تهیه خورش بامیه

خورش بامیه خوشمزه و مجلسی

خورش بامیه یکی از انواع غذاهای اصیل و خوشمزه ایرانی است که از خورش های مجلسی استان های جنوبی کشور محسوب می شود. خورش بامیه از خورش هایی است که سال ها فقط در استان های جنوبی شناخته می شده است اما اخیرا به دلیل آشنایی بیشتر مردم سراسر ایران با خورش بامیه ، این خورشت در سراسر کشور فراگیر شده است. امروزه این خورشت با روش ها و مواد غذایی متفاوتی تهیه می شود. مثلا بعضی افراد به این خورش لپه اضافه می کنند یا اینکه آنرا با گوشت های سفید مانند گوشت مرغ درست می کنند.

ادمین بازدید : 469 جمعه 26 مهر 1398 نظرات (0)

روش جدید و سریع برای تهیه خورش تره کرمانشاهی خوشمزه

 

خورش تره
خورش تره از خورش های معروف استان کرمانشاه است که دوست داران بسیار در این استان دارد و نکته جالب در مورد این خورش این است که خورش تره در این استان از خورش هایی مثل خورش قیمه یا قورمه سبزی هم محبوب تر است. در ادامه این مطلب با دستور پخت خورش تره با وبلاگ یادگاری همراه باشید.
ادمین بازدید : 464 دوشنبه 22 مهر 1398 نظرات (0)

روش جدید و سریع برای تهیه ترشی بامیه جنوبی

طرز تهیه ترشی بامیه درسته خرد شده , دستور ترشی بامیه شکم پر با گوجه فرنگی , xvc jidi jvad fhldi

طرز تهیه ترشی بامیه

با مواد لازم موجود در این آموزش می توانید یک شیشه کوچک ترشی بامیه تهیه کنید ، در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری ترشی بامیه تهیه کنید می توانید با ضرب و تقسیم کردن مواد ، مقدار مناسب مواد لازم را اندازه گیری کنید ، در ادامه با وبلاگ یادگاری همراه باشید.

ادمین بازدید : 593 یکشنبه 21 مهر 1398 نظرات (0)

روش جدید و سریع برای تهیه خمیر پیتزا رستورانی

طرز تهیه خمیر پیتزا امریکایی با ماست , دستور پخت خمیر پیتزا با بکینگ پودر , xvc jidi oldv djch

طرز تهیه خمیر پیتزا

با مواد لازم موجود در این آموزش آشپزی ایتالیایی می توانید برای ۴ نفر خمیر پیتزا تهیه کنید ، در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری خمیر پیتزا تهیه کنید می توانید با ضرب و تقسیم کردن مواد ، مقدار مناسب مواد لازم را اندازه گیری کنید ، در ادامه با وبلاگ یادگاری همراه باشید.

ادمین بازدید : 299 یکشنبه 21 مهر 1398 نظرات (0)

روش جدید و سریع برای تهیه میگو سوخاری رستورانی

طرز تهیه میگو سوخاری رستورانی بوشهری , دستور پخت میگو سوخاری با ماء الشعیر , xvc jidi ld s ohvd

طرز تهیه میگو سوخاری

با مواد لازم موجود در این آموزش آشپزی دریایی می توانید برای ۶ نفر میگو سوخاری تهیه کنید ، در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری میگو سوخاری تهیه کنید می توانید با ضرب و تقسیم کردن مواد ، مقدار مناسب مواد لازم را اندازه گیری کنید ، در ادامه با وب تفریحی یادگاری همراه باشید.

ادمین بازدید : 73 یکشنبه 21 مهر 1398 نظرات (0)

فال روزانه بیست و دو مهر ماه سال نود و هشت

فال روزانه 22 مهر , فال فردا بیست و دو مهر , طالع بینی 22 مهر ماه

فال روزانه ۲۲ مهر

فال روزانه یکی از انواع فال های بسیار پرطرفدار در سراسر جهان است که برای سرگرمی ایجاد شده است که می تواند برای لحظاتی شما را هیجان زده کند. برای مطالعه فال روزانه ۲۲ مهر ۹۸ در ادامه با سایت یادگاری همراه باشید.

ادمین بازدید : 179 شنبه 20 مهر 1398 نظرات (0)

روش جدید و سریع برای تهیه سوپ جو قرمز رستورانی

طرز تهیه سوپ جو قرمز با قارچ بدون شیر , دستور پخت سوپ جو رستورانی

طرز تهیه سوپ جو قرمز

سوپ جو قرمز یکی از انواع محبوب ترین و خوشمزه ترین سوپ ها در سراسر جهان است. محبوبیت این سوپ در حدی است که اکثر رستوران های معتبر آنرا به عنوان پیش غذا سرو می کنند ، البته در صورت تمایل می توانید سوپ جو را به عنوان غذای کامل هم سرو کنید.

با مواد لازم موجود در این آموزش آشپزی حرفه ای می توانید برای ۴ نفر سوپ جو قرمز تهیه کنید ، در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری سوپ جو قرمز تهیه کنید می توانید با ضرب و تقسیم کردن مواد ، مقدار مناسب مواد لازم را اندازه گیری کنید ، در ادامه با وبلاگ یادگاری همراه باشید.

ادمین بازدید : 170 چهارشنبه 17 مهر 1398 نظرات (0)

طرز تهیه سالاد اندونزی

طرز تهیه سالاد اندونزی با کشمش و سیب زمینی , دستور سالاد اندونزی با قارچ و مرغ , xvc jidi shghn hkn kcd

طرز تهیه سالاد اندونزی

سالاد اندونزی یکی از انواع سالاد های خوشمزه و پر طرفدار بین المللی است که همانطور که از نامش مشخص است اصالت آن متعلق به کشوری اندونزی می باشد. این سالاد شباهت زیادی به سالاد کلم سفید ایرانی دارد و با مواد متنوعی در کشورهای مختلف تهیه می شود.

با مواد لازم موجود در این آموزش آشپزی اندونزیایی می توانید برای ۴ نفر سالاد اندونزی تهیه کنید ، در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری سالاد اندونزی تهیه کنید می توانید با ضرب و تقسیم کردن مواد ، مقدار مناسب مواد لازم را اندازه گیری کنید ، در ادامه با پارسی سرا همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

مواد لازم سالاد اندونزی

  • هویج ۲ عدد
  • ذرت نصف پیمانه
  • خیار شور ۴ عدد
  • کالباس نصف پیمانه
  • کلم برگ قرمز ۱ پیمانه
  • نخود فرنگی نصف پیمانه
  • سس مایونز نصف پیمانه
  • کلم برگ سفید ۲ پیمانه
  • نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

دستور تهیه سالاد اندونزی

طرز تهیه سالاد اندونزی

برای تهیه سالاد اندونزی خوشمزه ابتدا کلم قرمز و کلم سفیدها را می شوییم و در آبکش قرار می دهیم تا آب اضافه آن ها خارج شود و بعد روی تخته آشپزخانه آن ها را قرار می دهیم و به صورت نوارهایی باریک و رشته ای خرد می کنیم

و در کاسه ای بزرگ می ریزیم و کنسرو ذرت و نخودفرنگی را به آن اضافه می کنیم(اگر در منزل نخودفرنگی و یا ذرت داشتید می توانید در آب جوش بریزید و کمی نمک به آب اضافه کنید و اجازه بدهید تا بجوشند و نرم شوندو به سالاد اضافه کنید)

هویج ها را بهتر است پوست نگیریم و خوب می شوییم و روی تخته آشپزخانه ریز به صورت نگینی خرد می کنیم و در بخار پز می گذاریم تا بپزند.می توانید برای زیباتر شئن سالاد هویج ها را ابتدا بخار پز کنید و بعد با قسمت درشت رنده کنید و به سالاد اضافه کنید.

سپس کالباس را خام و یا سرخ می کنیم و به صورت رشته ای خرد می کنیم و به مواد سالاد می افزاییم و خیار شورها را با قسمت متوسط رنده می کنیم و کنار می گذاریم تا آب که انداخت آب آن را بیرون می ریزیم و به سالاد اضافه می کنیم

و سس مایونز را در کاسه ای می ریزیم و کمی نمک و فلفل سیاه به آن اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم و به سالاد می افزاییم و خوب مواد سالاد و سس را زیر و رو می کنیم تا همه نقاط سالاد آغشته به سس شود و روی کاسه را باسلفون می پوشانیم و به مدت ۲ الی ۳ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا سس خودش را بگیرد.نوش جان

ادمین بازدید : 166 چهارشنبه 17 مهر 1398 نظرات (0)

طرز تهیه سالاد سزار

طرز تهیه سالاد سزار ایتالیایی , دستور سالاد سزار ایرانی کافه ای و رستورانی , xvc jidi shghn schv

طرز تهیه سالاد سزار

سالاد سزار یکی از انواع سالادهای مجلسی و لاکچری است که به عنوان یک سالاد بین المللی در سراسر جهان شناخته می شود. اصالت این سالاد شیک متعلق به کشور ایتالیا می باشد و با روش ها و مواد غذایی متنوعی در سراسر جهان تهیه می شود.

با مواد لازم موجود در این آموزش آشپزی ایتالیایی می توانید برای ۴ نفر سالاد سزار تهیه کنید ، در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری سالاد سزار تهیه کنید می توانید با ضرب و تقسیم کردن مواد ، مقدار مناسب مواد لازم را اندازه گیری کنید ، در ادامه با پارسی سرا همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

مواد لازم سالاد سزار

  • سیر ۳ حبه
  • کاهو ۱ عدد
  • فیله مرغ ۸ عدد
  • نان تست ۲ عدد
  • لیمو ترش ۱ عدد
  • روغن زیتون ¼ فنجان
  • سس مایونز ¾ فنجان
  • خردل ۱ قاشق چایخوری
  • پودر گردو ۱ قاشق غذاخوری
  • پنیر پارمیزان ۶ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

دستور تهیه سالاد سزار

طرز تهیه سالاد سزار

برای تهیه سالاد سزار ایتالیایی ابتدا در قابلمه ای متوسط تا نصفه آن آب می ریزیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا زودتر به جوش بیاید. ۱عدد پیاز را پوست می گیریم و می شوییم و از وسط نصف می کنیم و زمان جوش آمدن آب داخل قابلمه می اندازیم

و بلافاصله فیله های مرغ را نیز داخل آب قرار می دهیم و کمی زردچوبه نیز اضافه می کنیم(پیاز و زردچوبه برای گرفتن بوی فیله ها است) و درب قابلمه را می گذاریم تا ۳۰ دقیقه خوب فیله ها پخته شوند.۱ عدد از سیرها را پوست می گیریم و می شوییم

و رنده ریز می کنیم و داخل کاسه ای می ریزیم و لیمو را از وسط نصف می کنیم و آب آن را در پیاله ای می گیریم و هسته های آن را بیرون می آوریم و به همراه سس مایونز،سس خردل،۲ قاشق پنیر پارمیزان و کمی نمک،فلفل سیاه به آن اضافه می کنیم

و همگی مواد را خوب مخلوط می کنیم تا یکدست شوند و کاسه محتوی سس را داخل یخچال قرار می دهیم تا خنک شود. سپس به فیله ها سر می زنیم و از روی حرارت قابلمه را بر می داریم و فیله ها را داخل صافی قرار می دهیم

تا آب اضافه آن ها خارج شود و بعد روی تخته آشپزخانه فیله ها را به صورت مکعب های متوسط خرد می کنیم و کنار می گذاریم.البته مرغ را نیز می توانید به جای آبپز کردن در تابه های رژیمی گریل کنید تا هم پخته شوند و هم ظاهر زیباتری به سالاد شما بدهد.

بعد نان تست ها را روی تخته آشپزخانه قرار می دهیم و به صورت مربع های کوچک خرد می کنیم و سیر باقی مانده را پوست می گیریم و می شوییم و رنده ریز می کنیم و تابه ای روی حرارت ملایم قرار می دهیم و روغن زیتون داخل آن می ریزیم و صبر می کنیم تا روغن داغ شود

و سیر رنده شده را داخل تابه می ریزیم تا طلایی شود و تابه را از روی حرارت بر می داریم و بلافاصله تا تابه داغ است نان تست های خرد شده را داخل تابه می ریزیم و تفت می دهیم تا طعم و مزه سیر و روغن زیتون را به خود بگیرد و کاملا با روغن آغشته شود.

کاهو ها را می شوییم و در آبکش قرار می دهیم تا آب اضافه آن ها خارج شود و روی تخته آشپزخانه آن ها را در اندازه متوسط خرد می کنیم و داخل کاسه ای که سالاد را در آن سرو می خواهیم کنیم می ریزیم و سس سالاد را از یخچال بیرون می آوریم

و کمی روی کاهو ها می ریزیم و کاهوها را زیر و رو می کنیم و نان تست های تفت داده را روی کاهوها می ریزیم و باقی پنیر پارمیزان را نیز اضافه می کنیم و پودر گردو ها را نیز روی سالاد می ریزیم و مرغ های گریل شده یا آبپز خرد شده را نیز روی سالاد می ریزیم و باقی سس را روی سالاد به صورت پخش می ریزیم و سالاد سزار را نوش جان کنید.

ادمین بازدید : 141 چهارشنبه 17 مهر 1398 نظرات (0)

خواص و مضرات جوانه ماش

خواص و مضرات جوانه ماش , عوارض و زیان های جوانه ماش , فواید و خاصیت های جوانه ماش , o hw hki lha

خواص و مضرات جوانه ماش

جوانه ماش که مرطوب کردن و نگهداری از دانه های ماش در محیط مناسب به دست می آید حاوی مواد معدنی و ویتامین های بسیاری می باشد که برای سلامتی بدن ضروری هستند. مصرف جوانه ماش به دلیل پروتئین بالا به گیاه خواران توصیه می شود.

در این مطلب مجموعه ای از مهم ترین خواص و مضرات جوانه ماش را به صورت خلاصه جمع آوری کرده ایم ، برای شناخت بیشتر خواص جوانه ماش و عوارض مصرف آن در ادامه با سایت پارسی سرا در دسته بندی خواص مواد غذایی همراه باشید.

فواید و خاصیت های جوانه ماش

پیشگیری از سرماخوردگی

جوانه ماش از جوان هایی می باشد که می تواند باعث پیشگیری از بیماری های عفونی و ویروسی شود. جوانه ماش به دلیل وجود ویتامین C و آنتی اکسیدان های قوی دیگر می توانید به بهبود عملکرد و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک شایانی کند.

با قوی شدن سیستم ایمنی بدن ، احتمال ابتلا به بیماری های ویروسی و عفونی مانند آنفولانزا و سرماخوردگی به طور قابل ملاحظه ای کاهش می باشد. کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند می توانند جوانه ماش را در رژیم غذایی خود قرار دهند.

مناسب برای بدنسازی

افرادی که به ورزش های سنگین مثل بدنسازی علاقمند هستند همیشه دنبال مواد غذایی هستند که بتواند به رشد عضلات کمک کند. جوانه ماش یکی از مواد غذایی محسوب می شود که برای عضله سازی بسیار مناسب است.

جوانه ماش حاوی مقادیر غنی از پروتئین گیاهی و طبیعی می باشد که برای ساخت عضله های جدید ضروری است و افرادی که به ورزش های سنگین مثل بدنسازی و پرورش اندام علاقمند هستند می تواند آنرا جایگزین داروهای مضر کنند.

البته خواص جوانه ماش برای ورزش بدنسازی همین جا تمام نمی شود زیرا جوانه ماش حاوی مقادیر غنی از کربو هیدرات نیز می باشد که پس از تمرینات سخت و سنگین بدنسازی می تواند به ریکاوری عضلات بدن کمک شایانی کند.

پیشگیری از پوکی استخوان

جوانه ماش به دلیل داشتن کلسیم و ویتامین کافی می تواند باعث استخوان‌سازی شده و تراکم استخوان‌ها را حفظ کند که این کار باعث کاهش پوکی استخوان می شود.

جوان سازی پوست

آنتی‌اکسیدان و ویتامین سی موجود در جوانه ماش باعث افزایش تولید کلاژن پوست شده و با رفع چین‌وچروک به جوان‌سازی پوست صورت کمک می‌کند.

بهبود گوارش

در جوانه ماش فیبر به فراوانی وجود دارد که باعث بهبود هضم غذا شده و باعث سلامت دستگاه گوارش می شود.

درمان ریزش مو

جوانه ماش دارای آهن و مس می باشد که به بهبود گردش خون در پوست سر کمک کرده و با تقویت فولیکول‌های مو باعث جلوگیری از ریزش مو می شود.

سم زدایی کبد

جوانه ماش دارای مقادیر قابل‌توجهی از کولین می باشد که به سم‌زدایی کبد کمک کرده و خطر ابتلا به بیماری‌های کبدی مانند کبد چرب را کاهش می‌دهد.

درمان کم خونی

جوانه ماش به دلیل داشتن آهن و فولات فراوان باعث افزایش تولید گلبول‌های قرمز خون شده که این امر به کم‌خونی کمک می‌کند.

درمان یبوست

در جوانه ماش فیبر به فراوانی وجود دارد که باعث سلامت دستگاه گوارش شده و باعث بهبود حرکات روده می شود که این امر می‌تواند به پیشگیری و درمان بیماری یبوست کمک کند.

کاهش وزن و لاغری

جوانه ماش دارای کالری کمی بوده و به دلیل مقادیر بالای فیبری که دارد باعث کاهش اشتها شده و با جلوگیری از پرخوری در افراد به لاغری و کاهش وزن کمک می‌کند.

کاهش فشار خون

در جوانه ماش پتاسیم و همچنین پپتیدهای فراوان وجود دارد که باعث کاهش فشارخون می شود. پس افراد مبتلا به فشارخون بالا می توانند در رژیم غذایی خود از جوانه ماش استفاده کنند.

عوارض و زیان های جوانه ماش

تشدید اسهال

جوانه ماش خواص بسیار زیادی برای دستگاه گوارش دارد و در صورتی که به طور صحیح مصرف شود می تواند باعث بهبود عملکرد دستگاه گوارش شود ، اما اگر در مصرف آن زیاده روی شود می تواند مشکلاتی برای دستگاه گوارش به وجود اورد.

مصرف بیش از حد جوانه ماش می تواند باعث اسهال شود. افرادی که دارای معده های ضعیف هستند و مستعد اسهال هستند با مصرف بیش از حد جوانه ماش ممکن است دچار اسهال شدید و اختلالات گوارشی شوند.

از این رو توصیه می شود کسانی که مشکلات گوارشی ندارند به صورت صحیح از جوانه ماش استفاده کنند و کسانی که دارای سابقه مشکلات گوارشی هستند قبل از مصرف با پزشک متخصص مشورت کنند تا دچار مشکلات بعدی نشود.

منبع : خواص و مضرات جوانه ماش

ادمین بازدید : 219 چهارشنبه 17 مهر 1398 نظرات (0)

عکس های پدرام کریمی و پسرش

عکس های پدرام کریمی و پسرش

عکس پدرام کریمی و پسرش

عکس های جذاب و دیدنی از آیین کریمی فرزند پدرام کریمی مجری خوش چهره و توانای تلویزیون ، برای مشاهده این تصویر در ادامه با سایت پارسی سرا همراه باشید.

عکس های پدرام کریمی و پسرش , تصویر پدرام کریمی و فرزندش , عکس پسر پدرام کریمی

پدرام کریمی در کنار پسرش

پدرام کریمی با انتشار تصویر بالا نوشت : بهترین اتفاق زندگیم در سال ۹۷

عکس های پدرام کریمی و پسرش , آیین کریمی پسر پدرام کریمی

پدرام کریم و پسرش آیین

پدرام کریمی با انتشار تصویر بالا نوشت : تابستانی که گذشت …اندکی از مهر پیداست 🍁❤️ ۹۸/۶/۲۹

عکس های پدرام کریمی و پسرش , تصویر پدرام کریمی و پسرش

پدرام کریم مجری تلوزیون و پسرش آیین

متن تبریک تولد پدارم کریمی برای پسرش آیین : خیلی خوشحالم از اینکه تو به دنیا اومدی… ❤️❤️❤️ ۹۷/۵/۵✌🏼🎉🎊🎁

عکس های پدرام کریمی و پسرش , عکس جدید از فرزند پدارم کریمی

مجری تلوزیون و پسرش

پدرام کریمی با انتشار تصویر بالا نوشت : آرزو می کنم برای همه ، بیدار شدن صبح رو فقط با صدای خنده ی کودکان … البته بعضی مواقع خنده، جاشو به مشت و لگد هم می ده اونم ۷ صبح …😉😊❤️👼🏻🙏🏼 #آیین #پسرم ##نفس_بابا #زندگیم #ماشاء الله لا قوه الا بالله العلی العظیم.

عکس های پدرام کریمی و پسرش , تصویر پدرام کریمی مجری خوش قیافه و پسرش

پدرام کریم و پسرش آیین

پدرام کریمی با انتشار تصویر بالا نوشت : کم کم دارم به این نتیجه می رسم نقشی که موبایل و کنترل تلویزیون در سرگرمی و بازی بچه ها داره هیچ اسباب بازی تو دنیا نداره و نخواهد داشت … 😑😉❤️📱پ.ن: گوشی موبایل در حالت (Airplane) قرار داره ✌🏼

عکس های پدرام کریمی و پسرش , تصویر پدرام کریمی و پسر آیین

تصویر از پسر پدرام کریمی

پدرام کریمی با انتشار تصویر بالا نوشت : دقیقا به بچه ها کی یاد می ده وقتی باباشون خوابه بیان بشینن رو صورتشون …؟؟؟❤️❤️❤️🧐🧐🧐🤔🤔🤔

ادمین بازدید : 44 چهارشنبه 17 مهر 1398 نظرات (0)

فال روزانه ۱۸ مهر ۹۸

فال روزانه 18 مهر , فال فردا هجده مهر , طالع بینی 18 مهر ماه

فال روزانه ۱۸ مهر

فال روزانه پارسی سرا یکی از انواع فال های بسیار پرطرفدار در سراسر جهان است که برای سرگرمی ایجاد شده است که می تواند برای لحظاتی شما را هیجان زده کند. برای مطالعه فال روزانه ۱۸ مهر ۹۸ در ادامه با سایت سرگرمی پارسی سرا همراه باشید.

فال روزانه ۱۸ مهر

فال متولدین فروردین ماه

بین شما و یک شخص اختلافاتی وجود داشته که امروز این اختلافات فروکش می‌ کنند و حل خواهند شد. اما شاید آن منبعی که اختلاف نظر دارد همچنان پا بر جا باشد. می توانید یک راه ساده را انتخاب کنید و این راه این است که به موقعیت‌ هایی که در آینده پیش روی شما قرار می‌ گیرد توجه کنید. از مشکلات فرار نکنید تنها سعی کنید با آن‌ ها رو به رو شوید و آن‌ ها را حل کنید. زیرا فرار کردن باعث می شود مدتی بعد دوباره بر سر راه شما قرار بگیرند. بهتر است تمام توان و جرات خود را به کار ببندید و راه را آغاز کنید.

فال متولدین اردیبهشت ماه

برای رسیدن به هدف یک مسیر به شما پیشنهاد شده که چندان با آن موافق نیستید اما این ایده را هم در ذهن دارید که در حال حاضر موقعیت مناسبی برای برای مخالفت با این مسیر نیست. پس بهتر است پاسخ مثبت دهید و از این حرف خود نترسید زیرا می‌ تواند یک تجربه جدید باشد. اگر دیگران تمایل ندارند با شما همراه باشند آن‌ ها را کنار بگذارید زمانی که کار شما به نتیجه رسید دیگران در حسرت همراهی نکردن شما خواهند بود.

فال متولدین خرداد ماه

امروز باید یک تصمیم مهم بگیرید این‌ که همچنان به تعهدات گذشته خود وفادار بمانید یا این‌که روال کار های خود را تغییر دهید. اضطراب و نگرانی‌ هایی که شما دارید باعث شده زودتر از موعد مجبور شوید این تصمیم‌ گیری را انجام بدهید. امروز که بگذرد به‌ تدریج مسیر و راه شما روشن تر می‌ شود. ناراحتی‌ های شما کمتر خواهد شد پس بهتر است نگذارید تردید مانع راه شما بشود. اگر می‌ دانید آنچه که در ذهن دارید پاسخ‌ گو و نتیجه دهنده است بهتر است با پشتکار مسیر خود را آغاز کنید.

فال متولدین تیر ماه

خواسته‌ هایی دارد که نیازی نیست از آن‌ ها کوتاه بیایید. شما دقیقا می‌ دانید چه چیز نیاز دارید پس بهترین و کوتاه‌ ترین راه و هوشمندانه‌ ترین راه را انتخاب کنید و خواسته‌ های خود را بیان کنید. شاید در ابتدا از این کار بترسید و دچار اضطراب شوید اما همین که شروع به صحبت کنید همه چیز خیلی خوب و عادی پیش خواهد رفت. همچنین دیگران به تصمیم و نظر شما احترام می‌ گذارند حتی اگر با نظرات شما موافق نباشند.

فال متولدین مرداد ماه

مثبت اندیشی شما امروز باعث شده که در راه موفقیت قرار بگیرید. شاید دوستان شما انگیزه‌ هایی که دارید را درک نکنند و کارهایی که می‌ کنید را غیرعادی بدانند اما مهم این است که خودتان می‌ دانید دقیقاًپ چه کاری انجام می‌ دهید. کمی از سرعت تان بکاهید و چند نفر را با خود همراه بسازید. این‌ که بخواهید تنهایی مسیری را طی کنید بسیار سخت خواهد بود اما اگر دوستان با شما همراه باشد همه چیز خیلی دل‌پذیر تر پیش خواهد رفت.

فال متولدین شهریور ماه

امروز به شدت خود را مشغول کار کرده‌ اید و این موضوع را اشتباه نگیرید که اگر چنین کار کنید دیگران شما را فردی کارآمد حساب خواهند کرد. کارآمد بودن زمانی نمود پیدا می‌ کند که شما کارهایی جزئی اما زیادی را انجام بدهید در این‌ صورت است که ارزشمند است. باید دقت کنید که همه اطلاعاتی که به دست می آورید حقیقت داشته باشند زیرا دیگران از شما انتظاراتی دارند که باید آن‌ ها را برآورده کنید.

فال متولدین مهر ماه

امروز چندان نمی‌ توانید اسراری که در دل دارید را پنهان کنید زیرا به قدری آشفته هستید که همه کاملا متوجه می شوند در ذهن شما چه چیز می‌ گذرد. نا امید نشوید این استرس‌ ها و فشار ها به زودی فروکش خواهد کرد و زندگی شما به روال عادی سابق خود باز می‌گردد در حال حاضر از هیجاناتی که به شما دست داده نهایت استفاده و لذت را ببرید.

فال متولدین آبان ماه

در ذهن خود به‌ دنبال یک راه‌ حل هستید تا ماجراجویی‌ هایی که دارید را به کمک آن بتوانید بیان کنید. با فال پارسی سرا همراه باشید؛ هیجاناتی که امروز شما را در اوج قرار داده شما را وادار می‌ کنند که دست به کارهایی بزنید. اکنون بهترین زمان است که بتوانید یکسری از کارها را انجام بدهید اما به این موضوع هم دقت کنید که اگر کاری را شروع کردید دیگر راه بازگشتی وجود ندارد. پس انرژی خود را بیهوده تلف نکنید و مسیر درست را انتخاب کنید.

فال متولدین آذر ماه

ایده‌ ها رویاهای زیاد و بسیاری در ذهن دارید اما متوجه شده‌ اید که نمی‌ توانید به هیچ‌ یک از آن‌ ها دست پیدا کنید. اما با این‌حال باز هم به شما توصیه می کنیم همچنان به خیال‌ پردازی و رویا پردازی های زیبای خود ادامه دهید. زیرا در دنیای خیالات است که می‌ توانید به همه‌ چیز فکر کنید و نگراح پیامدهای آن نباشید. رویا پردازی ها همیشه برای دستیابی به اهداف مهم هستند اما فراموش نکنید که تعهدات تان در زندگی واقعی منتطر شما هستند.

فال متولدین دی ماه

اگر افکار و ایده‌ هایی که در ذهن دارید را بیان کرده باشید امروز از شدت نگرانی های شما بسیار کم خواهد شد. افراد بسیاری از هر جهت به کمک شما می‌ آیند که این موضوع شماره را بسیار شگفت‌ زده می‌ کند اما در این‌ میان متوجه خواهید شد که کار و مسئولیت‌ های بسیاری برگردن شما قرارداده شده است. بهتر است خوش‌ بینی بیهوده نداشته باشید و کور گورانه تصمیم نگیرید. کمی حواس خود را جمع کنید تا فریب نخورید امروز به اهداف خود خیلی نزدیک‌ تر از آن چه که فکر می‌ کنید هستید.

فال متولدین بهمن ماه

به قدری آینده زیبا و رنگارنگ در ذهن و رویا برای خودتان تصور کرده‌ اید که شاید پیش رفتن اهدافتان برای رسیدن به این زندگی زیبا کار خیلی سختی باشد. نمی‌ توانید باور کنید که در واقعیت رسیدن به چنان زندگی ای زمان و هزینه بسیار بالایی را نیاز دارد. بهتر است به رویاهایی فکر کنید که توان دارید آن‌ ها را به واقعیت تبدیل کنید به شرطی که منطقی باشد و دور از زندگی واقعی نباشد.

فال متولدین اسفند ماه

رویاهای بسیار بزرگی در ذهن دارید اما ما به شما یک توصیه داریم که یک تصمیمی بگیرید و این رویاهای بزرگ را به رویاهای کوچک‌ تر تقسیم کنید تا بتوانید راحت‌ تر به آن دست پیدا کنید به این موقعیت به صورت یک مشکل نگاه نکنید تنها یک ماجراجویی است که می‌‌ توان با تصمیم‌گیری درست بهترین نتیجه را گرفت.

ادمین بازدید : 126 سه شنبه 16 مهر 1398 نظرات (0)

طرز تهیه خورش کدو سبز

طرز تهیه خورش کدو سبز شیرین , دستور پخت خورشت کدو سبز با گوشت چرخ کرده , xvc jidi o va n sfc

طرز تهیه خورش کدو سبز

با مواد لازم موجود در این آموزش آشپزی رژیمی می توانید برای ۴ نفر خورش کدو سبز تهیه کنید ، در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری خورش کدو سبز تهیه کنید می توانید با ضرب و تقسیم کردن مواد ، مقدار مناسب مواد لازم را اندازه گیری کنید ، در ادامه با پارسی سرا همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

مواد لازم خورش کدو سبز

  • پیاز ۲ عدد
  • سیر ۳ حبه
  • کدو سبز ۴ عدد
  • گوجه فرنگی ۴ عدد
  • گوشت گوسفندی ۴۰۰ گرم
  • رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
  • روغن مایع و آب لیمو ترش به اندازه کافی
  • نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه کافی

دستور پخت خورشت کدو سبز

طرز تهیه خورش کدو سبز

برای تهیه خورش کدو سبز مجلسی ابتدا سیر و پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کنید سپس به همراه مقداری روغن داخل یک قابلمه مناسب تفت دهید. در ادامه مقداری زردچوبه اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا سیر و پیاز خوب سرخ شوند.

در مرحله بعدی گوشت گوسفندی را به صورت خورشتی ( مانند خورش قیمه ) خرد کنید و به قابلمه اضافه کنید. گوشت را خوب تفت دهید تا تغییر رنگ دهید ، سپس رب گوجه فرنگی را به قابلمه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا رب گوجه فرنگی نیز سرخ شود.

در مرحلهب عدی ۳ تا ۴ لیوان آب جوش به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید گوشت با حرارت ملایم بپزد. در حین اماده شدن گوشت کدو ها را از وسط به صورت طولی نصف کنید سپس با کمی روغن در یک تابه تفت دهید تا کمی سرخ شوند.

سرخ کردن کدوها برای این است که حالت خود را درون خورش حفظ کنند پس نیز نیست انها را خیلی زیاد سرخ کنید. پس از اینکه گوشت خورش پخت گوجه فرنگی ها را از وسط برش بزنید و به همراه کدوها به خورش اضافه کنید.

در این مرحله می توانید نمک و فلفل سیاه خورش را هم اضافه کنید. اجازه دهید آب اضافی خورش تبخیر شود و خورش جا بیفتد سپس برای طعم دهی خورش کمی آب لیمو ترش یا آبغوره به ان اضافه کنید. در پایان خورش را به همراه برنج سرو نمایید.

نکات پخت خورش کدو سبز

خورش کدو سبز بدون گوشت

اگر گیاه خوار هستید یا به هر دلیل تمایل دارید خورش کدو سبز را بدون گوشت تهیه کنید می توانید گوشت خورشتی را از مواد لازم حذف کنید. مراحل پخت خورش تفاوتی ندارد و در صورتی که این خورشت را بدون گوشت طبخ کنید خیلی سریع آماده سرو می شود.

البته شما می توانید برای دریافت پروتئین کافی از این خورش به جای گوشت گوسفندی از پروتئین های گیاهی مثل لوبیا قرمز ، لوبیا چیتی یا لپه استفاده کنید. البته خیلی افراد  برای مجلسی تر شدن این خورش آنرا با ترکیب گوشت و لپه هم طبخ می کنند.

ادمین بازدید : 192 سه شنبه 16 مهر 1398 نظرات (0)

طرز تهیه شکلات صبحانه نوتلا

طرز تهیه شکلات صبحانه نوتلا بدون شیر با نشاسته , دستور شکلات صبحانه ساده , xvc jidi a ghj wfphki

طرز تهیه شکلات صبحانه نوتلا

شکلات صبحانه که با نام شکلات نوتلا هم شناخته می شود یکی از انواع صبحانه های بسیار محبوب در سراسر جهان است. شکلات صبحانه یک صبحانه بسیار مقوی است که می تواند تا چندین ساعت شما را سرحال و شاداب نگه دارد.

با مواد لازم موجود در این آموزش می توانید برای ۴ نفر شکلات صبحانه تهیه کنید ، در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری شکلات صبحانه تهیه کنید می توانید با ضرب و تقسیم کردن مواد ، مقدار مناسب مواد لازم را اندازه گیری کنید ، در ادامه با پارسی سرا همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

مواد لازم شکلات صبحانه

  • خاک قند ۱٫۵ فنجان
  • زرده تخم مرغ ۳ عدد
  • کره ۶ قاشق غذاخوری
  • خامه ۸ قاشق غذاخوری
  • شکلات تخته ای ۱۵۰ گرم
  • فندق خرد شده ۱۰۰ گرم
  • پودر کاکائو ۳ قاشق غذاخوری

دستور تهیه شکلات صبحانه نوتلا

طرز تهیه شکلات صبحانه نوتلا

برای تهیه شکلات صبحانه خوشمزه ابتدا کره را از یخچال خارج می کنیم و در دمای محیط قرار می دهیم تا کره کاملا نرم شود. در مرحله بعدی کره را به همراه پودر قند و پودر کاکائو داخل یک ظرف مناسب می ریزیم و با مخلوط کن خوب مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.

پس از اینکه مواد خوب مخلوط شدند و شکل گرفتند آنها را کنار می گذاریم. در مرحله بعدی شکلات تخته ای را به روش بن ماری ذوب می کنیم ( در روش بن ماری ظرف شکلات را باید روی بخار آب داغ قرار دهید تا شکلات به آرامی ذوب شود )

در ادامه زرده های تخم مرغ را در یک ظرف جداگانه خوب هم می زنیم تا به رنگ کرمی در بیایند و حالت کش داری به خود بگیرند. در مرحله بعدی فندق ها را خرد می کنیم و به همراه خامه به ظرف مخلوط کره ، پودر قند و پودر کاکائو اضافه می کنیم.

مواد را کمی مخلوط می کنیم سپس زرده های تخم مرغ را به ظرف اضافه می کنیم. در مرحله نهایی شکلات تخته ای که به روش بن ماری ذوب کرده بودیم را به مواد اضافه می کنیم و مواد را با مخلوط کن خوب میکس می کنیم تا کاملا یکدست شوند.

پس از اینکه شکلات صبحانه منسجم و یکدست شد انرا داخل یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد. برای اینکه شکلات صبحانه به طور کامل آماده سرو شود بهتر است اجازه دهید به مدت حداقل ۲ ساعت در یخچال استراحت کند.

ادمین بازدید : 55 سه شنبه 16 مهر 1398 نظرات (0)

خواص و مضرات جوانه شنبلیله

خواص و مضرات جوانه شنبلیله , عوارض و زیان های جوانه شنبلیله , فواید و خاصیت های جوانه شنبلیله , o hw hki akfgdgi

خواص و مضرات جوانه شنبلیله

در این مطلب مجموعه ای از مهم ترین خواص و مضرات جوانه شنبلیله را به صورت خلاصه جمع آوری کرده ایم ، برای شناخت بیشتر خواص جوانه شنبلیله و عوارض مصرف آن در ادامه با سایت پارسی سرا در دسته بندی خواص مواد غذایی همراه باشید.

فواید و خاصیت های جوانه شنبلیله

پیشگیری از سرما خوردگی

جوانه شنبلیله به دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان و ویتامین سی دارای خاصیت ضدمیکروبی و ضد ویروسی می‌باشد که خطر ابتلا به سرماخوردگی، آنفولانزا و گلودرد را کاهش می دهد.

درمان کم خونی

جوانه شنبلیله دارای آهن فراوان بوده که باعث افزایش تولید گلبول‌های قرمز خون شده و باعث درمان کم‌خونی، فقر آهن یا آنمی می شود.

جوان سازی پوست

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در جوانه شنبلیله باعث کاهش رادیکال‌های آزاد موجود در بدن شده و با کاهش چین‌وچروک به جوان‌سازی پوست صورت کمک می‌کند.

کاهش فشار خون

در جوانه شنبلیله پتاسیم به مقدار فراوان وجود دارد که باعث کاهش خون شده و ضربان قلب را منظم می‌کند.

کاهش وزن و لاغری

فیبر و پلی ساکارید های موجود در جوانه شنبلیله باعث کاهش اشتها شده و با جلوگیری از پرخوری می‌تواند به کاهش وزن کمک کند.

درمان جوش صورت

یکی از علت‌های ایجاد آکنه و جوش، مشکلات گوارشی و یبوست می باشد. جوانه شنبلیله به دلیل خواصی که دارد باعث بهبود عملکرد دستگاه گوارش شده و با رفع یبوست به درمان آکنه و جوش صورت کمک می کند.

کاهش قند خون

جوانه شنبلیله باعث تحریک ترشح انسولین در بدن شده که این امر برای کاهش قند خون مؤثر بوده و خطر ابتلا به دیابت نوع دو را کاهش می‌دهد.

خواص ضد سرطان

همان‌طورکه اشاره شد جوانه شنبلیله دارای یک منبع سرشار از آنتی‌اکسیدان بوده که می‌تواند به کاهش رادیکال‌های آزاد در بدن کمک کرده و خطر ابتلا به انواع سرطان را کاهش دهد.

درمان ریزش مو

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در جوانه شنبلیله باعث کاهش رادیکال‌های آزاد موجود در بدن شده و با تقویت فولیکول‌های مو می‌تواند به پیشگیری و درمان ریزش مو کمک کند.

بهبود گوارش

جوانه شنبلیله به دلیل داشتن فیبر فراوان در طب سنتی هندی برای بهبود هضم غذا، درمان نفخ و درمان سریع اسهال و یبوست استفاده می شود. کسانی که دچار مشکلات گوارشی می‌باشند می‌توانند از جوانه شنبلیله بهره بگیرند.

عوارض و زیان های جوانه شنبلیله

دوران بارداری

جوانه شنبلیله باعث تحریک انقباض رحمی می شود، به همین دلیل سفارش شده است که زنان در دوران بارداری از مصرف زیاد آن اجتناب کنند.

ادمین بازدید : 74 سه شنبه 16 مهر 1398 نظرات (0)

خواص و مضرات هندوانه زرد

خواص و مضرات هندوانه زرد , عوارض و زیان های هندوانه زرد , فواید و خاصیت های هندوانه زرد , o hw ikn hki cvn

خواص و مضرات هندوانه زرد

در این مطلب مجموعه ای از مهم ترین خواص و مضرات هندوانه زرد را به صورت خلاصه جمع آوری کرده ایم ، برای شناخت بیشتر خواص هندوانه زرد و عوارض مصرف آن در ادامه با سایت پارسی سرا در دسته بندی خواص مواد غذایی همراه باشید.

فواید و خاصیت های هندوانه زرد

پیشگیری از سرماخوردگی

هندوانه زرد ویتامین سی و آ فراوان دارد و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و برای جلوگیری از سرماخوردگی و تب بسیار مفید می باشد. ویتامین سی موجود در این مورد به درمان بیماری آسم کمک کرده و مشکلات ناشی از آن را بهبود می‌بخشد.

مناسب دوران بارداری

هندوانه زرد دارای فیبر فراوان بوده که باعث درمان سوزش سر دل شده که این امر باعث بهبود حرکات روده شده و به درمان یبوست در دوران بارداری کمک می کند. از دست دادن آب بدن می‌تواند باعث انقباض زودرس و تولد زودرس نوزاد شود. هندوانه دارای ۹۰ درصد آب می‌باشد و خوردن آن یک راه عالی برای جلوگیری از کم‌آبی در زنان باردار می باشد.

جوان سازی پوست

هندوانه یک منبع غنی از ویتامین سی محسوب می شود که باعث سنتز کلاژن در پوست شده و به‌این‌ترتیب باعث کاهش چین و چروک شده و جوان‌سازی پوست صورت را به دنبال دارد.

درمان سنگ کلیه

هندوانه زرد دارای خاصیت دیورتیک بوده که باعث افزایش ادرار شده که این امر باعث سم‌زدایی بدن می‌شود و برای جلوگیری از سنگ کلیه بسیار مفید می باشد.

درمان آفتاب سوختگی

بر اساس مطالعات انجام‌شده در کشور آلمان بتاکاروتن موجود در هندوانه زرد به پیشگیری و درمان آفتاب سوختگی کمک می کند.

بهبود گوارش

فیبر موجود در هندوانه زرد برای سلامتی معده و دستگاه گوارش مفید بوده و با بهبود حرکات روده به بیماری یبوست کمک می کند.

سلامت چشم

بتاکاروتن و ویتامین ای موجود در هندوانه زرد باعث تقویت بینایی شده و از ابتلا به بیماری‌های چشمی پیشگیری می کند. پس شما می‌توانید برای جلوگیری از بیماری‌های چشمی از هندوانه زرد کمک بگیرید.

پاک سازی پوست

ویتامین آ موجود در هندوانه زرد برای پاک‌سازی پوست صورت، رفع خستگی و جلوگیری از پوسته پوسته شدن پوست بسیار مفید می باشد.

خواص ضد سرطان

ویتامین سی موجود در هندوانه زرد دارای خاصیت آنتی‌اکسیدانی قوی بوده و برای جلوگیری از انواع سرطان به ویژه سرطان پروستات بسیار مفید است.

کاهش وزن و لاغری

فیبر فراوانی که در هندوانه زرد وجود دارد باعث کاهش اشتها شده و با کاهش پرخوری به لاغری و کاهش وزن افراد کمک می کند.

عوارض و زیان های هندوانه زرد

اختلالات گوارشی

بر اساس تحقیقات صورت گرفته مصرف بیش از اندازه هندوانه زرد باعث اختلالات گوارشی شده و اسهال، تهوع و استفراغ را در افراد به همراه دارد.

ادمین بازدید : 119 سه شنبه 16 مهر 1398 نظرات (0)

یا رب این شمع دل افروز ز کاشانه کیست

یا رب این شمع دل افروز ز کاشانه کیست به همراه معنی تعبیر تفسیر غزل شعر

یا رب این شمع دل افروز ز کاشانه کیست

غزل شماره ۶۷ حافظ شیرازی ( یا رب این شمع دل افروز ز کاشانه کیست ) به همراه معنی و تعبیر فال حافظ ، برای مطالعه این شعر زیبا و تعبیر فال آن با سایت پارسی سرا همراه باشید.

متن غزل شماره ۶۷ حافظ

غزل شماره ۶۷ حافظ

یا رب این شمع دل افروز ز کاشانه کیست

جان ما سوخت بپرسید که جانانه کیست

حالیا خانه برانداز دل و دین من است

تا در آغوش که می‌خسبد و همخانه کیست

باده لعل لبش کز لب من دور مباد

راح روح که و پیمان ده پیمانه کیست

دولت صحبت آن شمع سعادت پرتو

بازپرسید خدا را که به پروانه کیست

می‌دهد هر کسش افسونی و معلوم نشد

که دل نازک او مایل افسانه کیست

یا رب آن شاهوش ماه رخ زهره جبین

در یکتای که و گوهر یک دانه کیست

گفتم آه از دل دیوانه حافظ بی تو

زیر لب خنده زنان گفت که دیوانه کیست

معنی فال

تعبیر غزل شماره ۶۷ حافظ

این روزها تمام فکر و ذکر شما وصال معشوق است و تلاش زیادی برای رسیدن به عشق خود می کنید اما تا به حال در این مسیر موفق نبوده اید. به هیچ وجه امید خود را از دست ندهید و از خداوند متعال کمک بخواهید که او از همه چیز آگاه است.

برای وصال یار باید کمی صبر کنید و فقط از خداوند متعال کمک بخواهید و بر او توکل کنید. اگر در این عشق شکست خوردید و غمگین هستید بدانید که دنیا به آخر نرسیده است و می توانید دوباره زندگی خود را سر و سامان بدهید.

ادمین بازدید : 60 سه شنبه 16 مهر 1398 نظرات (0)

فال روزانه ۱۷ مهر ۹۸

فال روزانه 17 مهر , فال فردا هفده مهر , طالع بینی 17 مهر ماه

فال روزانه ۱۷ مهر

فال روزانه پارسی سرا یکی از انواع فال های بسیار پرطرفدار در سراسر جهان است که برای سرگرمی ایجاد شده است که می تواند برای لحظاتی شما را هیجان زده کند. برای مطالعه فال روزانه ۱۷ مهر ۹۸ در ادامه با سایت سرگرمی پارسی سرا همراه باشید.

فال روزانه ۱۷ مهر

فال متولدین فروردین ماه

بسیار به هدفتان نزدیک شدیه اید و مطمئن هستید به زودی به آن دست پیدا می‌ کنید اما تنها مشکلی که سر راه شما قرار دارد این است که نمی‌ توانید کلمات مناسب برای بیان خواسته‌ های خود پیدا کنید. آرزوهایی که در ذهن خود دارید بسیار بزرگ و دور از دسترس به نظر می‌ رسند همچنین دلتان نمی‌ خواهد درباره این ایده‌ ها با کسی صحبت کنید. اما بهتر است هر جور شده احساسات خود را بروز دهید تا پایان روز اوضاع کمی تغییر خواهد کرد. بهتر است حرف دلتان را بزنید و آماده چند مانع در مسیرتان باشید.

فال متولدین اردیبهشت ماه

امروز وقایع بسیاری به‌ صورت ناگهانی بروز می‌ کند و همین امر سبب می‌ شود شما واکنش‌ های عجیبی از خود نشان بدهید. در حال حاضر نباید دیگران را سرزنش کنید زیرا این آشفتگی هایی که به وجود آمده خیلی ناخود آگاه بوده و کسی در آن مقصر نیست. بر ترس خود غلبه کنید و عقب‌نشینی نکنید و در فرصت‌ هایی که پیش می آید با ترس‌ های خود رو به‌ رو شوید و از آن فرار نکنید خواهید دید مشکلات به راحتی حل خواهند شد.

فال متولدین خرداد ماه

همیشه این قابلیت را دارید از کارهایی که برای شما بسیار مورد علاقه و دلخواه هستند لذت ببرید. اما شاید امروز نتوانید فرصتی پیدا کنید تا به کارهای مورد علاقه خود برسید. با افرادی که کار می‌ کنید هرکدام از شما انتظاراتی دارند که باید وظایفی که برعهده شما گذاشته اند را انجام بدهید. در حال حاضر نباید کار و وظایف خود را رها کنید و دنبال خواسته‌ های غیر منطقی باشید زیرا برای شما مشکلاتی به وجود خواهد آمد. هر اقدامی که حس می‌ کنید درست است را انجام دهید شاید در میانه راه کمی خسته شوید و دچار استرس و اضطراب شوید و حتی بخواهید همه چیز را رها کنید اما باید راهی پیدا کنید که به این حالت غلبه کنید و مسیر خود را در پیش بگیرید.

فال متولدین تیر ماه

ایده‌ های جالب و خلاقانه‌ ی زیادی این روزها به ذهن شما خطور می‌ کند و باعث می‌ شود فرصت‌ های بسیاری در پیش روی شما قرار بگیرد. اما این‌ که امروز بخواهید رویاهای خود را به حقیقت تبدیل کنید چندان شدنی نیست. بهتر است امروز افکار خود را محدود کنید تا در مسیری که قرار دارید منحرف نشوید سپس با دقت اهداف خود را بررسی کنید و آن‌ ها را اولویت‌ بندی کنید و بدانید کدام یک ارزش دارد که آن را دنبال کنید. همیشه تمام ایده‌ هایی که در ذهن دارید منطقی و قابل اجرا نیستند نیازی نیست انرژی خود را برای همه آن‌ ها صرف کنید.

فال متولدین مرداد ماه

امروز شاید یکی از دوستان شما شادی و نشاط شما را بهم بریزد و برای شما مشکل ایجاد کند و همین موضوع می‌ تواند باعث ایجاد ناراحتی در شما شود. اما این را بدانید هیچ فردی قصد ندارد شادی و زندگی شما را خراب کند. اطرافیان شما دوست دارند به شما کمک کنند و شما را راضی نگه‌ دارند اما این تلاش یک‌ طرفه نباید باشد و شما هم باید این کار را متقابلا انجام بدهید. بهتر است در کارهای تیمی که شرکت می کنید یک عضو کارآمد باشید تا شانس موفقیت افزایش پیدا کند. بخشنده بودن را فراموش نکنید زیرا کلید موفقیت شماست.

فال متولدین شهریور ماه

شاید فردی باعث شود تمام ایده‌ ها و دنیای شما بهم بریزد و یک بحران و آشفتگی بسیار بزرگ را برای شما ایجاد کند. این را همیشه باید در نظر داشته باشید شما نمی‌ توانید تمام حالات زندگی خود را کنترل کنید پس ممکن است گاهی اوقات هدایت زندگی شما به دست فرد دیگری بیفتد و چنین آشفتگی هایی ایجاد شود.

فال متولدین مهر ماه

این‌ که بخواهید امروز زندگی خیلی عادی و آرام و ساکتی داشته باشید شاید چندان شدنی نباشد. احساس می‌ کنید عصبی هستید و همه چیز روی اعصاب شما تاثیر می‌ گذارد اما تمامی این مشکلات تنها انرژی‌ های ناپایدار کهکشانی هستند که امروز شما با آن ها در ارتباط هستید تا زمانی که این نیرو ها فروکش کند احساسات شما در همین حالت می‌ ماند و کم‌ کم به روال زندگی عادی برخواهد گشت و تعادل خود را پیدا می‌ کنید.

فال متولدین آبان ماه

استرس و اضطراب یکی از حالات و احساسات جدا نشدنی امروز برای شما می باشد. زیرا مشکلاتی که در زندگی شما به وجود آمده هیجانات بسیاری را بر سر شما آوار کرده است. حس می‌ کنید شرایطی پیش‌ آمده که شما را محدود کرده اما لزومی ندارد این محدودیت‌ های جسمی را به محدودیت‌ های فکری خود منتقل کنید. بگذارید ذهن و احساسات شما هر کار که می‌ خواهند انجام بدهند تا بتوانید از این شرایط رهایی یابید.

فال متولدین آذر ماه

امروز ممکن است مشکلات اقتصادی و یا حتی مشکلاتی در رابطه عاشقانه شما ایجاد شود نگذارید که این مشکلات فراوان سکان زندگی شما را به دست بگیرند. امروز نیاز دارید هر طور شده خود را شاد سازید و به‌ همین دلیل است که شاید اصلا مهم نباشد چه اتفاقی بیفتد یا حتی کیف پول شما خالی باشد و هیچ پولی نداشته باشید. بهتر است کمی خطر کنید اما بی‌ گدار به آب نزنید.

فال متولدین دی ماه

دیگران در مورد اهدافی که دارید شاید برداشت های اشتباه کنند و این برداشت‌ های اشتباه تنها به این دلیل است که نتوانستید به‌ خوبی هدف خود را ارائه دهید. حرف‌ هایی که به‌ صورت ناگفته میگذارید بسیار مهم‌ تر از حرف‌ هایی است که آن‌ ها را بازگو کرده اید. بهتر است حقایق را بر زبان مآورید و فکر نکنید که در مورد شما چه قضاوتی خواهند کرد و چه واکنشی نشان خواهند داد. هرگاه از صمیم قلب با صداقت حرف بزنید موفق خواهید بود.

فال متولدین بهمن ماه

فردی هستید که زیبایی را بسیار دوست دارد همچنین آثار هنری می‌ تواند برایش بسیار زیبا و دل‌ انگیز باشد. اما این احساسات و تمایلات شما ممکن است کمی مشکل‌ ساز شود. شما بیشتر به علاقه و مفهوم خود زیبایی و ذات زیبایی کار دارید نه این‌ که تنها یک جسم زیبا یا یک فرد زیبا را بستایید. بهتر است منبع احساسات و انگیزه‌ های خود را پیدا کنید تا بتوانید به مقصودی که دارید برسید در این‌ صورت است که می‌‌ توانید از زندگی لذت ببرید.

فال متولدین اسفند ماه

امروز رفتار شما متغیر است و همین موضوع شده افرادی که چندان شما را نمی‌ شناسند به شما اعتماد نکنند. احساسات شما امروز به قدری نمایان است که حتی یک تغییر کوچک در دید همگان خواهد بود. از دوستان خود کمک بخواهید که شما را در یک تصمیم‌ گیری مهم همراهی کنند این‌ که بخواهند فقط از شما انتقاد کنند چندان صحیح نیست و در واقع بهتر است به آن‌ ها نشان دهید که چگونه به شما کمک کنند.

ادمین بازدید : 158 دوشنبه 15 مهر 1398 نظرات (0)

طرز تهیه کباب ماهی شیر

طرز تهیه کباب ماهی شیر , دستور پخت کباب ماهی شیر در فر , xvc jidi fhfh lhid adv

طرز تهیه کباب ماهی شیر

با مواد لازم موجود در این آموزش آشپزی سنتی می توانید برای ۴ نفر کباب ماهی شیر تهیه کنید ، در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری کباب ماهی شیر تهیه کنید می توانید با ضرب و تقسیم کردن مواد ، مقدار مناسب مواد لازم را اندازه گیری کنید ، در ادامه با پارسی سرا همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

مواد لازم کباب ماهی شیر

  • پیاز بزرگ ۱ عدد
  • ماهی شیر ۱ کیلوگرم
  • روغن زیتون ۵ قاشق غذاخوری
  • ماست پرچرب ۳ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی
  • زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری
  • گشنیز خرد شده ۱ قاشق غذاخوری

دستور پخت ماهی کباب شیر

طرز تهیه کباب ماهی شیر

برای تهیه کباب ماهی شیر خوشمزه ابتدا پیاز را پوست می گیریم و می شوییم و رنده ریز می کنیم و آب آن را کاملا می گیریم و داخل کاسه ای بزرگ می ریزیم و ماسه پرچرب ،روغن زیتون،زعفران دم کرده،گشنیز خرد شده،فلفل سیاه و کمی نمک به آن اضافه می کنیم

و همگی مواد را خوب زیر و رو می کنیم تا کاملا یکدست شوند.ماهی شیر را تمیز می کنیم و می شوییم و روی تخته آشپزخانه قرار می دهیم و به صورت تکه ای یا فلیه ای خرد می کنیم و داخل کاسه محتوی مواد طعم دهنده قرار می دهیم

و کاملا با مواد داخل کاسه ماهی ها را آغشته می کنیم و با سلفون روی کاسه را می پوشانیم و به مدت ۲ الی ۴ ساعت داخل یخچال قرار می دهیم تا مزه دار شوند. سپس می توانید تابه ای را روی حرارت قرار دهیم و با قلمو داخل روغن می زنیم

و کف تابه را کاملا چرب می کنیم و اجازه می دهیم تا تابه داغ شود و آن وقت فیله ماهی ها را از یخچال بیرون می آوریم و  داخل تابه می چینیم تا سرخ شوند و بعد آن ها را بر می گردانیم تا طرف دیگرشان نیز سرخ شود و در ظرف مورد نظر قرار می دهیم.

اما روش دیگر برای طبخ ماهی این است که منقل را آماده می کنیم و فیله ها را از یخچال بیرون می آوریم و در توری های فلزی مخصوص کباب کردن ماهی ها را قرار می دهیم و روی منقل توری را می گذاریم تا ماهی ها کباب شوند

و توری را نیز بر می گردانیم تا طرف دیگر ماهی ها نیز کباب شوند.ماهی شیر کباب شده را در ظرف مورد نظر می چینیم و با جعفری و برش های لیمو(چند عدد خرما) آن را تزئین می کنیم و با پلو یا نان نوش جان کنید.

ادمین بازدید : 171 دوشنبه 15 مهر 1398 نظرات (0)

طرز تهیه سوپ جو سفید

طرز تهیه سوپ جو سفید بدون شیر با قارچ , دستور پخت سوپ جو سفید رستورانی , xvc jidi s stdn

طرز تهیه سوپ جو سفید

با مواد لازم موجود در این آموزش آشپزی سنتی می توانید برای ۴ نفر سوپ جو سفید تهیه کنید ، در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری سوپ جو سفید تهیه کنید می توانید با ضرب و تقسیم کردن مواد ، مقدار مناسب مواد لازم را اندازه گیری کنید ، در ادامه با پارسی سرا همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

مواد لازم سوپ جو سفید

  • پیاز ۱ عدد
  • هویج ۱ عدد
  • شیر ۱ لیوان
  • جو پرک ۱ لیوان
  • سینه مرغ ۱۰۰ گرم
  • کره ۲ قاشق غذاخوری
  • آرد گندم ۲ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

دستور پخت سوپ جو سفید

طرز تهیه سوپ جو سفید

برای تهیه سوپ جو سفید مجلسی ابتدا جو پرک را داخل قابلمه ای که برای تهیه سوپ در نظر گرفته ایم می ریزیم و ۴ لیوان اب روی آن می ریزیم و قابلمه را روی حرارت زیاد می گذاریم تا زودتر آب به جوش بیاید.پیاز را پوست می گیریم و می شوییم

و روی تخته آشپزخانه به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به جوپرک اضافه می کنیم.هویج را پوست می گیریم و می شوییم و رنده ریز می کنیم و زمان جوش آمدن آب داخل قابلمه می ریزیم و حرارت را ملایم می کنیم تا جوپرک بپزد. در قابلمه ای کوچک ۱ الی ۲ لیوان آب می ریزیم

و روی حرارت زیاد می گذاریم تا زودتر آب به جوش بیاید و بعد از جوش آمدن سینه مرغ را داخل آب در حال جوشیدن قرار می دهیم و کمی زردچوبه و نم و فلفل نیز اضافه می کنیم و حرارت را ملایم می کنیم  تا سینه مرغ در مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه کاملا بپزد.

در این مدت از جوپرک نیز نباید غافل شویم و گه گاه آن را هم می زنیم تا ته نگیرد. زمانیکه مرغ کاملا پخت آن را داخل صافی قرار می دهیم تا خنک شود و بعد روی تخته آشپزخانه قرار می دهیم  و به صورت ریش ریش خرد می کنیم و به جو پرک اضافه می کنیم.

(می توانید آب مرغ را نیز داخل سوپ بریزد)کره را داخل قابلمه ای کوچک قرار می دهیم و روی حرارت ملایم می گذاریم تا ذوب شود و بعد آرد را کم کم به آن می افزاییم و هم می زنیم تا رنگ آن کرمی شود و بعد شیر را به آن می افزاییم و با هم خوب مخلوط می کنیم

و به سوپ اضافه می کنیم و اجازه می دهیم تا سوپ بپزد.بهتر است شیر را از قبل در دمای محیط قرار دهیم تا زمان اضافه کردن به سوپ نبرد. پس از اینکه مواد سوپ کاملا پخته شدند و سوپ به قوام مطلوب رسید و جاافتاد قابلمه را از روی حرارت بر می داریم

و اگر تمایل داشتید در این مرحله کمی خامه (که قبلا از یخچال بیرون آورده ایم و در دمای محیط بوده است )را به سوپ اضافه می کنیم و سوپ جو سفید را در ظرف مورد نظر می ریزیم و با جعفری خرد شده تزئین می کنیم و نوش جان کنید.

ادمین بازدید : 81 دوشنبه 15 مهر 1398 نظرات (0)

طرز تهیه خورش لوبیا سبز

طرز تهیه خورش لوبیا سبز با مرغ دونفره , دستور پخت خورشت لوبیا سبز با گوشت چرخ کرده , xvc jidi o va g fdh sfc

طرز تهیه خورش لوبیا سبز

با مواد لازم موجود در این آموزش آشپزی می توانید برای ۴ نفر خورش لوبیا سبز تهیه کنید ، در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری خورش لوبیا سبز تهیه کنید می توانید با ضرب و تقسیم کردن مواد ، مقدار مناسب مواد لازم را اندازه گیری کنید ، در ادامه با پارسی سرا همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

مواد لازم خورش لوبیا سبز

  • سیر ۳ حبه
  • پیاز بزرگ ۱ عدد
  • لوبیا سبز ۴۰۰ گرم
  • روغن مایع به اندازه کافی
  • گوشت خورشتی ۴۰۰ گرم
  • آب لیمو ترش به اندازه کافی
  • رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذا خوری
  • نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه کافی

دستور پخت خورشت لوبیا سبز

طرز تهیه خورش لوبیا سبز

برای تهیه خورش لوبیا سبز مجلسی ابتدا گوشت را می شوییم و  داخل آبکش قرار می دهیم تا آب اضافه آن خارج شود و بعد روی تخته آشپزخانه می گذاریم و به صورت مکعب هایی در اندازه های ۳ الی ۴ سانتیمتر خرد می کنیم و کنار می گذاریم.

پیاز و سیرها را پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته آشپزخانه نگینی ریز خرد می کنیم و قابلمه ای که برای تهیه خورشت تدارک دیده ایم را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و کمی روغن داخل آن می ریزیم و پیازها و سیرهای خرد شده را داخل قابلمه می ریزیم

و تفت می دهیم تا سبک شوند و بعد کمی زردچوبه روی آن ها می پاشیم و گوشت های خرد شده را نیز به پیاز و سیر تفت داده اضافه می کنیم و همگی مواد داخل قابلمه را تفت می دهیم تا رنگ گوشت ها تغییر کند و کمی سرخ شوند

و آن وقت ۶ الی ۷ لیوان آب ولرم روی مواد می ریزیم و درب قابلمه را می گذاریم تا با حرارت بسیار ملایم گوشت ها پخته شوند. سپس سراغ لوبیا سبزها می رویم و آن ها را پاک می کنیم و می شوییم و در آبکش قرار می دهیم تا آب اضافه آن ها خارج شود

و بعد روی تخته آشپزخانه آن ها را در اندازه های ۲ سانتیمتر خرد می کنیم و در تابه ای بزرگ کمی روغن می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم و لوبیا سبزهای خرد شده را داخل تابه می ریزیم و بلافاصله کمی نمک روی آن ها می پاشیم و تفت می دهیم.

هر چه بیشتر لوبیا سبزها را تفت بدهیم آنها خوش رنگ تر می شوند.کمی که سرخ شدند آن ها را داخل قابلمه محتوی گوشت می ریزیم و کمی فلفل سیاه داخل خورشت می ریزیم و در قابلمه را می گذاریم تا لوبیا سبزها بپزند.

در تابه ای کوچک ۱ قاشق غذاخوری روغن می ریزیم و روی حرارت می گذاریم و رب گوجه فرنگی را داخل تابه می ریزیم و مداوم ۱ دقیقه تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود و به خورشت اضافه می کنیم و کمی آبلیمو نیز به خورشت می افزاییم

و اجازه می دهیم تا مواد خورشت کاملا بپزد. پس از اینکه آب خورشت غلیظ شد و گوشت و لوبیا سبزها کاملا پخته شدند خورشت ما آماده شده است.طعم خورشت را می چشیم و اگر نیاز به آبلیمو یا نمک داشت به آن اضافه می کنیم

و ۵ دقیقه بعد قابلمه خورشت را از روی حرارت بر می داریم و خورشت لوبیا سبز را در ظرف مورد نظر می ریزیم و با پلو میل کنید.البته می توانید در کنار این خورشت کمی سیب زمینی نیز سرخ کنید و کنار ظرف خورشت بریزید و نوش جان کنید.

ادمین بازدید : 67 دوشنبه 15 مهر 1398 نظرات (0)

خواص و مضرات جگر

خواص و مضرات جگر , عوارض و زیان های جگر , فواید و خاصیت های جگر , o hw v

خواص و مضرات جگر

در این مطلب مجموعه ای از مهم ترین خواص و مضرات جگر را به صورت خلاصه جمع آوری کرده ایم ، برای شناخت بیشتر خواص جگر و عوارض مصرف آن در ادامه با سایت پارسی سرا در دسته بندی خواص مواد غذایی همراه باشید.

فواید و خاصیت های جگر

درمان کم خونی

جگر دارای اسید فولیک و ماده معدنی آهن می باشد که برای کسانی که به کم‌خونی مبتلا هستند بسیار مفید هست. جگر به دلیل داشتن آهن نقش مهمی در سنتز دی‌ان‌ای داشته و برای فرآیند متابولیسم هسته‌ای سلول‌ها نقش مهمی ایفا می‌کند و می‌تواند سلول‌های قرمز خونی را بسازد. بنابراین برای رفع کم‌خونی می‌‌توان از جگر کمک گرفت.

مناسب دوران بارداری

جگر برای زنان باردار بسیار مفید است ، چرا که زنان در این دوران به اختلالات تغذیه ای دچار می شوند. این مسئله می تواند باعث اختلال در رشد جنین شود. زنان باردار معمولا کمبود اسید فولیک و آهن دارند. جگر می تواند کمبود این دو ماه را در بدن زنان تامین کند.

سلامت چشم

جگر با داشتن مقادیر زیادی از ویتامین آ می تواند از بیماری‌های جسمی مانند آب‌مروارید ، عفونت های چشمی و تباهی لکه زرد پیشگیری کند. ویتامین آ موجود در جگر محلول در چربی می باشد و بخشی از آن دفع نمی‌شود. به هر حال مصرف بیش از اندازه ویتامین‌ها می‌تواند بدن را مسموم کند.

تقویت سیستم ایمنی بدن

جگر به دلیل داشتن زینک و ویتامین آ باعث سلامت بافت رگ‌های خونی شده و از آسیب رگ‌های خونی پیشگیری می کند که این امر باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. کمبود ویتامین آ می‌تواند بدن را در برابر حمله عفونی، ویروس‌ها، باکتری‌ها بی دفاع کند. همچنین کمبود ویتامین آ باعث ایجاد بیماری خود ایمنی می شود.

رشد سیستم عصبی

زینک و ویتامین آ می‌تواند از بدن دربرابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت کند. اسید فولیک موجود در جگر برای رشد سیستم عصبی جنین ضروری می باشد و از ایجاد نقص‌های مختلف مانند شکاف کام، کمبود وزن، سندرم داون و خطر سقط جلوگیری می کند. اختلالات دیگری وجود دارد که در صورت کمبود اسید فولیک رخ می دهد که شامل: دفع مدفوع و ادرار در جنین ، عدم راه رفتن طبیعی و اختلالات طبیعی می باشد.

منبع قوی انرژی

جگر دارای کربوهیدرات و پروتئین می باشد که هر دوی آن‌ها یک منبع قوی از انرژی بوده و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

سلامت مغز

در جگر ویتامین ب وجود دارد که برای سلامت و همچنین آمادگی عملکرد سلول‌های عصبی مفید می باشد. کمبود ویتامین ب دوازده در بدن باعث بروز اختلال در ریشه‌های عصبی و آسیب حافظه شده و می‌تواند باعث زوال عقل و اختلالات ذهنی شود. این مسئله به دلیل این رخ می‌دهد که مسیر رسیدن گلوکز به عنوان منبع انرژی به بدن مسدود می شود.

عوارض و زیان های جگر

افزایش کلسترول

جگر نود درصد کلسترول بدن را تامین می‌کند. مصرف زیاد جگر باعث افزایش کلسترول می‌شود و خطر سکته و بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد. پس بهتر است در مصرف جگر احتیاط کنید.

ادمین بازدید : 130 دوشنبه 15 مهر 1398 نظرات (0)

خواص و مضرات کنار

خواص و مضرات کنار , فواید و خاصیت های کنار , عوارض و زیان های کنار , o hw khv

خواص و مضرات کنار

در این مطلب مجموعه ای از مهم ترین خواص و مضرات کنار را به صورت خلاصه جمع آوری کرده ایم ، برای شناخت بیشتر خواص کنار و عوارض مصرف آن در ادامه با سایت پارسی سرا در دسته بندی خواص مواد غذایی همراه باشید.

فواید و خاصیت های کنار

درمان شکستگی استخوان

کنار را می‌‌توان برای درمان عضلات آسیب دیده و شکستگی استخوان استفاده نمود. میوه و هسته‌ کنار را در آب جوش بریزید و پس از جوشاندن مایع غلیظی به دست می‌آید. این مایع را بر روی عضلات آسیب دیده و شکستگی استخوان بمالید.

پیشگیری از بی خوابی

برای بهبود و پیشگیری از بی‌خوابی می‌توانید از عصاره دانه کنار استفاده کنید. ترکیبات مختلف موجود در دانه کنار به عنوان خاصیت تسکین‌دهنده استفاده می‌شود که باعث آرامش جسم و ذهن استکه این امر کمک می‌کند تا خواب بهتری داشته باشید. همچنین برای جلوگیری از بی‌خوابی می‌توانید دمنوش کنار را بنوشید.

کاهش قند خون

مقادیر زیاد ویتامین آ موجود در برگ‌های کنار باعث کاهش حساسیت به انسولین در افراد مبتلا به دیابت می شود. ویتامین آ از طریق فعال کردن گیرنده انسولین و تیروزین فسفاتاز ب ۱ حساسیت به انسولین را کاهش می‌دهد.

کاهش وزن و لاغری

کنار دارای فیبر فراوان بوده که می‌تواند باعث کاهش اشتها شود. کنار برای کسانی که می‌خواهند لاغر شوند بسیار مفید می باشد چرا که دارای کالری کمی است.

مرطوب کننده پوست

میوه کنار به‌‌عنوان یک میوه آب‌رسان قوی شناخته شده و به‌‌عنوان نرم‌کننده و مرطوب کننده طبیعی برای پوست خشک استفاده می شود.

خواص ضد سرطان

دانه های میوه کنار سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های مختلف بوده که برای جلوگیری و درمان بیماری سرطان مفید می باشد.

سم زدایی بدن

میوه کنار به‌‌عنوان یکی از بهترین میوه ها برای سم‌زدایی بدن بوده و میکروب‌های بیماری‌زا را از بدن از بین می‌برد.

افزایش رشد مو

میوه و برگ درخت کنار برای تقویت و افزایش رشد مو و همچنین درمان شوره سر بسیار مفید می باشد. برای این امر شما می‌توانید برگ های کنار را در آب جوش بیندازید و پس از جوشیدن عصاره آن را با موهای خود ترکیب کنید و سپس موهای خود را بشویید.

مناسب دوران بارداری

مقادیر بالای ویتامین آ و سی موجود در این میوه می تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن زنان باردار شود که این امر باعث کاهش عفونت ، التهاب و سرماخوردگی می شود. میوه کنار برای آرامش اعصاب زنان باردار مفید بوده و به درمان بی خوابی ، استرس ، افسردگی و اضطراب در دوران بارداری کمک می کند.

بهبود گوارش

میوه کنار معده را تقویت کرده و باعث بهبود وضعیت دستگاه گوارش می‌شود. میوه رسیده و خشک‌شده کنار باعث بهبود حرکات روده شده و برای درمان بیماری یبوست و اسهال بسیار مفید می باشد.

عوارض و زیان های کنار

مشکلات گوارشی

سعی کنید میوه کنار را به میزان متعادل مصرف کنید چرا که مصرف بیش از حد آن باعث ایجاد اثرات جانبی ازقبیل اسهال و نفخ شکم می‌شود.

ادمین بازدید : 59 دوشنبه 15 مهر 1398 نظرات (0)

بنال بلبل اگر با منت سر یاریست

بنال بلبل اگر با منت سر یاریست به همراه معنی تعبیر تفسیر غزل شعر

بنال بلبل اگر با منت سر یاریست

غزل شماره ۶۶ حافظ شیرازی ( بنال بلبل اگر با منت سر یاریست ) به همراه معنی و تعبیر فال حافظ ، برای مطالعه این شعر زیبا و تعبیر فال آن با سایت پارسی سرا همراه باشید.

متن غزل شماره ۶۶ حافظ

غزل شماره ۶۶ حافظ

بنال بلبل اگر با منت سر یاریست

که ما دو عاشق زاریم و کار ما زاریست

در آن زمین که نسیمی وزد ز طره دوست

چه جای دم زدن نافه‌های تاتاریست

بیار باده که رنگین کنیم جامه زرق

که مست جام غروریم و نام هشیاریست

خیال زلف تو پختن نه کار هر خامیست

که زیر سلسله رفتن طریق عیاریست

لطیفه‌ایست نهانی که عشق از او خیزد

که نام آن نه لب لعل و خط زنگاریست

جمال شخص نه چشم است و زلف و عارض و خال

هزار نکته در این کار و بار دلداریست

قلندران حقیقت به نیم جو نخرند

قبای اطلس آن کس که از هنر عاریست

بر آستان تو مشکل توان رسید آری

عروج بر فلک سروری به دشواریست

سحر کرشمه چشمت به خواب می‌دیدم

زهی مراتب خوابی که به ز بیداریست

دلش به ناله میازار و ختم کن حافظ

که رستگاری جاوید در کم آزاریست

معنی فال

تعبیر غزل شماره ۶۶ حافظ

درست است که مال دنیا خوب و شیرین است و برای زندگی کردن نیزا است اما باید بدانید اگر بیش از حد به مال دنیا وابسته شوید ، دیگر نمی توانید از حرص و طعم مال دست بکشید و این موضوع باعث رنج دائمی شما خواهد بود.

این روزها فقط جمع کردن مال و اضافه کردن ثروت تمام فکر و ذکرتان را به خود اختصاص داده است و این افکار باعث می شود که نزد اهل دل جایگاهی نداشته باشید. شما باید از مال دنیا استفاده کنید نه اینکه هدف تان جمع آوری مال دنیا باشد.

ادمین بازدید : 54 دوشنبه 15 مهر 1398 نظرات (0)

فال روزانه ۱۶ مهر ۹۸

فال روزانه 16 مهر , فال فردا شانزده مهر , طالع بینی 16 مهر ماه

فال روزانه ۱۶ مهر

فال روزانه پارسی سرا یکی از انواع فال های بسیار پرطرفدار در سراسر جهان است که برای سرگرمی ایجاد شده است که می تواند برای لحظاتی شما را هیجان زده کند. برای مطالعه فال روزانه ۱۶ مهر ۹۸ در ادامه با سایت سرگرمی پارسی سرا همراه باشید.

فال روزانه ۱۶ مهر

فال متولدین فروردین ماه

در حال حاضر به شدت مشغول فکر کردن به روابط و بررسی ان از زوایای مختلف هستید. این‌ که بخواهید احساسات خود را سرکوب کنید بدون شک ایده مناسبی نیست. اما باز هم تمایل دارید اینکار را انجام بدهید و احساسات خود را انکار کنید. سعی کنید احساسات خود را بروز دهید و نگران این نباشید که در صورت بروز دادن آن چه اتفاقی قرار است رخ دهد. از این‌ که بخواهید احساسات خود را به وسیله منطق بی‌ جا توجیه کنید هیچ سودی عاید شما نمی‌ شود پس این بیهودگی ها را رها کنید و احساسات خود را بروز دهید.

فال متولدین اردیبهشت ماه

امروز خیلی راحت‌ تر و روان‌ تر می‌ توانید با دیگران کار کنید و شاید انعطاف‌ پذیری خود را بالا بردید که دیگر مانند سابق در مقابل تغییرات مقاومت از خود نشان نمی‌ دهید. توصیه می کنیم یک کار خلاقانه انجام بدهید تا شاید کمی این کار هم برای شما تفریح باشد و هم ذهن شما را تقویت کند. زیرا با انجام دادن یک کار تفریحی می‌ توانید از آن لذت ببرید و ذهن شما برای انجام کارهایی دیگر خلاق‌ تر خواهد شد.

فال متولدین خرداد ماه

می خواهید راه‌ حلی پیدا کنید که به کمک آن بتوانید به اهداف بلند مدت خود دست پیدا کنید و در حال حاضر احساسات شما کمی دچار نوسان شده و مدام در حال تغییر است. اما همین که به فکر آینده هستید و به فکر رسیدن به اهداف خود هستید می‌ تواند به شما انگیزه بدهد. سعی کنید اولویت هایی که دارید را دوباره بررسی کنید شاید نیاز باشد جا به‌ جایی در آن انجام دهید. رویاهایی که دارید را با شرایط فعلی زندگی خود هماهنگ سازید. تا به این لحظه به اندازه کافی رویا پردازی داشته اید حال زمان آن رسیده که عمل کنید و دست به کار شوید و این رویاها را به واقعیت تبدیل کنید. انجام این کار چندان سخت هم نیست فقط کافیست شروع کنید.

فال متولدین تیر ماه

در ظاهر همه چی بسیار آرام و خوب به نظر می‌ رسد اما حسی درون تان به شما می‌ گوید که قرار است طوفانی بپا شود و این حس خطر را با تمام بدن و وجود خود احساس می‌ کنید. سعی کنید همین‌طور که به طوفان و اتفاقات جدیدی که در راه است نزدیک می شوید خون‌ سردی و آرامش خود را حفظ کنید. سعی کنید از اتفاقات جلوتر باشید با دوستان خود صحبت کنید تا بتوانند به شما راهکارهایی را ارائه دهند.

فال متولدین مرداد ماه

در حال حاضر به فرصت‌ها و به هدف‌ هایی که برای آینده داریو فکر می کنید و آن را بررسی می کنید. حس می کنید اگر الان اینکار را انجام ندهید و دست به کار نشوید فرصت‌ ها از دست شما می روند. سعی کنید بیش از حد استرس و اضطراب به خود وارد نکنید تنها افکار خود را نظم و سر و سامان ببخشید و اعتماد به نفس خود را بالا ببرید اعتماد به نفس بالا می‌ تواند راهنمای شما در این راه باشد که ترس‌ ها را از شما دور نماید.

فال متولدین شهریور ماه

کارها و مسئولیت‌ هایی که دارید را امروز باید حتما به اتمام برسانید. در غیر این صورت اگر همین رویه انجام ندادن کارها را در پیش بگیرید مشکلات بسیار جدی برای شما رخ می‌ دهد. اگر که بخواهید یک سری موضوعات را به دیگران ثابت کنید بهتر است ذهن خود را سر و سامان بدهید. برای خود وقت بگذارید و بررسی کنید چه چیزهایی برای شما اهمیت دارد و بعد از آن اولویت‌ های خود را مشخص کنید. خواهید دید که همه چیز خیلی سریع درست خواهد شد.

فال متولدین مهر ماه

مهلت شما برای انجام روزانه یکسری از کارها رو به پایان است در صورتی که شما هیچکدام از اینکار ها را انجام نداده اید. این‌ که چه موضوعات و مشکلاتی باعث شده شما نتوانید کار خود را به اتمام برسانید هیچ فرقی در روند این مشکل ایجاد نمی‌ کند تنها باید روی اهداف خود متمرکز باشیدِ تمام مهارت‌ های خود را بکار بگیرید تا بتوانید این وظایف را به خوبی و به‌ نحو احسنت انجام بدهید. نیازی نیست به آینده فکر کنید اکنون زمان آن است که فقط به زمان حال فکر کنید.

فال متولدین آبان ماه

امروز درک خوبی از این موضوع دارید که رویاهای شما می‌ توانند آینده شما را بسازند. پس وقت خود را تلف نکنید رویاهایی که غیر واقعی هستند را کنار بگذارید و رویاهایی که امکان تحقق دارند را در اولویت قرار دهید و مسیر درست را در پیش بگیرید. مانع ها نباید برای شما مشکل ایجاد کنند زیرا هیچ چیز نمی‌ تواند جلو در شما باشد.

فال متولدین آذر ماه

اطراف شما اتفاقاتی در حال رخ دادن است که باعث شده شما از رویاهای زیبای خود خارج شوید و به دنیای واقعی پرت شوید. در منزل و محل کار شما مشکلاتی پیش آمد که وجود شما می‌ تواند برای رفع آن بسیار مؤثر باشد پس نیاز است برنامه‌ های شخصی را برای مدت کوتاهی کنار بگذارید و برای رفع این مشکلات اقدام نمایید. به اهداف بزرگ فکر کنید و برای رسیدن به آن از هیچ تلاشی دریغ نکنید زیرا این اهداف هستند که به زندگی شما معنی و مفهوم می‌ بخشد.

فال متولدین دی ماه

امروز شاید روز هیجان‌ انگیزی برای شما باشد زیرا ایده‌ های جالبی در ذهن دارید و به خاطر همین ایده‌ ها نمی‌ توانید هنگام کار تمرکز کافی را داشته باشید. اگر می‌ خواهید مانند روال سابق این ایده‌ ها را تنها در سر خود داشته باشید هیچ کاری از پیش نمی‌ رود. بهتر است ابد ها را عملی کنید آزمون و خطا انجام بدهید تا بتوانید بهترین را انتخاب کنید حتی اگر این راه طولانی باشد بهتر از این است که همیشه در ذهن شما باقی بماند و عملی نشود.

فال متولدین بهمن ماه

شاید دوست داشته باشید کارهایی که می‌ خواهید انجام بدهید را به‌ تنهایی آغاز کنید اما همیشه یک نفر هست که می‌ تواند در برنامه‌ های شما یک نقش بسیار موثری را ایفا کند. شاید از این‌ که او به کار شما وارد شده است ناراحت شوید اما رفته‌ رفته متوجه خواهید شد که حمایت دیگران می‌ تواند در کارها بسیار مؤثر باشد. سعی کنید با این حالت مقابله نکنید به جای مقاومت کردن تنها کافی است که نشان دهید از این ایده خوشحال هستید و با مهربانی با دیگران برخورد کنید.

فال متولدین اسفند ماه

حس می کنی در روابطی که دارید چندان موفق نیستید این موضوع امروز تا حدی پیش می‌رود که دیگر شماره به خاطر این رفتار سرزنش می‌ کنند و از شما انتقاد می‌ کنند. اما این انتقادها همیشه نشانه از ضعف شما ندارد بلکه می‌ تواند نشان‌ دهنده نقطه ضعف طرف مقابل شما باشد. بهتر است عصبانی نشوید و آرامش خود را حفظ کنید تنها به حرف‌ های آن‌ ها گوش دهید سعی کنید اگر چیزی از میان حرف‌ های آن‌ ها توجه شما را جلب کرد به اصلاح خود بپردازید.

ادمین بازدید : 86 شنبه 13 مهر 1398 نظرات (0)

فواید و خواص کاهو

خواص و مضرات کاهو , عوارض و زیان های کاهو , فواید و خاصیت های کاهو , o hw hi

درخشندگی پوست صورت

زیبایی پوست صورت تقریباً برای همه حائز اهمیت است و کاهو یکی از غذاهایی است که برای زیبایی صورت بسیار مهم است. ویتامین A یکی از ویتامین های مورد نیاز برای بهبود و تقویت گردش پوست صورت است.

کاهو حاوی مقادیر زیادی ویتامین A است و به همین دلیل با افزایش گردش خون ، سفیدی صورت را کاهش می دهد ، علاوه بر این مصرف کاهو صورت را درخشان تر و زیبا تر می کند.
پیشگیری از آلزایمر

عصاره کاهو با جلوگیری از مرگ سلولهای عصبی که نقش مهمی در حافظه دارند ، با بیماری آلزایمر مبارزه می کند. کاهو به عنوان یک ماده محافظت کننده عصبی عمل می کند و برای درمان بیماری های عصبی مفید است. کاهو منبع بسیار خوبی از نیترات است که به بدن به اکسید نیتریک تبدیل شده و خطر ابتلا به اختلالات عصبی را کاهش می دهد.
سلامت قلب

کاهو سرشار از ویتامین C و بتاکاروتن است ، که از تجمع پلاک در رگ های خونی جلوگیری می کند و کلسترول خون را پایین می آورد. همچنین فیبر و پتاسیم موجود در این گیاه می تواند کلسترول خون را بالا ببرد ، بنابراین کاهو برای سلامتی مفید است و از بیماری های قلبی جلوگیری می کند.
کاهش وزن و کاهش وزن

می توانید از سالاد کاهو استفاده کنید که یکی از محبوب ترین غذاها در رژیم غذایی است زیرا کاهو مقادیر کمی چربی و کالری دارد. اگر یک فنجان کاهو خرد شده فقط دوازده کالری انرژی دارد.

برای کاهش وزن و کاهش وزن می توانید از کاهو استفاده کنید. کاهو رومی حدود نود و پنج درصد آب است و هر فنجان حاوی یک گرم فیبر است.
مناسب برای دیابت

کاهو یک سبزی با کالری کم و دارای شاخص قند خون پایین است که برای افراد دیابتی مفید است و خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد.
رشد مو را بهبود می بخشد

مواد مغذی موجود در کاهو مو را سالم نگه می دارد و مواد معدنی موجود در آن برای رشد مو مؤثر است. ویتامین K و پتاسیم موجود در کاهو از ریزش مو جلوگیری می کنند. می توانید قبل از شستشوی موهایتان با شامپو از آب کاهو استفاده کنید که به رشد و نمو مو کمک می کند.
خاصیت ضد التهابی

با توجه به ترکیبات خاصی که در کاهو مانند لیپوکسیژناز و کاراژینان یافت می شود به عنوان یک ضد التهاب عمل می کند و برای درمان بیماری های التهابی مفید است. در طب سنتی از کاهو برای درمان درد استخوان و کاهش التهاب استفاده می شود. تحقیقات نشان داده است که سبزیجات مختلفی مانند کاهو دارای مقادیر زیادی ویتامین و آنتی اکسیدان هستند که در درمان التهاب مؤثر هستند.
سلامتی چشم

امگا 3 در این سبزی بسیار فراوان است و ساکسنتین همچنین یک آنتی اکسیدان قوی است که به حفظ سلامت چشم و جلوگیری از تخریب ماکولا کمک می کند. تحقیقات نشان داده است که سبزیجات تیره ، به ویژه کاهو ، حاوی لوتئین و ساکسانتین است و از بیماری های چشم انسان جلوگیری می کند ، که در کاهش آب مروارید در زنان مسن موثر است.
درمان بی خوابی

اگر بی خوابی یا بی خوابی دارید ، باید کاهو منظم میل کنید. لاکتوکاریوم موجود در برگ های کاهو ، یک مایع سفید ، به عنوان یک آرام بخش عمل می کند و کیفیت خواب را بهبود می بخشد. تحقیقات نشان می دهد که لاکتوکاریم اثر مشابه تریاک دارد و عوارض جانبی ندارد. برای درمان بی خوابی می توانید از کاهو استفاده کنید که بسیار مفید است.
خواص ضد سرطان

برگ های کاهو حاوی مواد مغذی است که در کنترل سرطان خون و سرطان پستان موثر است. تحقیقات نشان می دهد کاهو حدود 50 درصد سلولهای لوسمی را از بین می برد و ویتامین های موجود در این سبزی در جلوگیری از سرطان دهان و ریه مؤثر هستند.
فشار خون را کاهش دهید

کاهو مقدار زیادی پتاسیم دارد که برای افرادی که فشار خون بالایی دارند مفید است و فشار خون را پایین آورده و بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

ادمین بازدید : 46 چهارشنبه 10 مهر 1398 نظرات (0)

متن تبریک روز و هفته نیروی انتظامی

متن تبریک روز و هفته نیروی انتظامی , اس ام اس و جملات تبریک روز نیرو انتظامی و پلیس

متن تبریک روز و هفته نیروی انتظامی

در این مطلب مجموعه ای از جدیدترین و زیباترین متن ها و اس ام اس های جدید و ناب با موضوع روز و هفته نیروی انتظامی را جمع آوری کرده ایم ، در ادامه با سایت تفریحی پارسی سرا همراه باشید.

متن تبریک روز و هفته نیروی انتظامی

تبریک رسمی روز نیروی انتظامی

نیرویی خستگی ناپذیر

که گام هایش همیشه محکم و استوار بود

هر روز نیروی زمینی بر دلاور مردانش مبارک.

تبریک روز پلیس

هفته نیروی انتظامی را

به نگهبانان خستگی ناپذیر شهر ها

تبریک می گوییم.

اشعار تبریک روز پلیس

در مسلخ عشق جز نکو را نکشند

روبه صفتان زشت خو را نکشند

گر عاشق صادقی ز مردن نهراس

مردار بود هر آنکه او را نکشند

اس ام اس تبریک روز نیروی انتظامی

از آسمان عرفان، تابنده اختری رفت

وز کنج علم و ایمان، ارزنده گوهری رفت

سرباز پیشتازی از خیل عشقبازان

از صفحه ی شجاعت یکتا دلاوری رفت .

آیا می‌دانید!!!

دلیل این کـه شـما هم اکنون

با آرامش و امنیت کامل، این متن رو میخونی

از جان گذشتگی هزاران شهید اسـت ؟

این ابر مردان را فراموش نکنیم

بار دیگر لاله ها از خاک روئیدن گرفت

غنچه، پیراهن شکاف انداخت، خندیدن گرفت

نغمه داوود یر دادند مرغان چمن

عطر گل در کوچه های شهرپیچیدن گرفت . . .

هفته نیروی انتظامی گرامی باد

پندار ما این است که ما مانده ایم

و شهدا رفته اند

اما حقیقت آن است

که زمان ما را با خود برده است و

شهدا مانده اند .

شهیدان از می توحید مستند

شهیدان سرخوش از جام الستند

نمردند و نمی میرند هرگز

شهیدان زنده ی جاوید هستند…

هفته دفاع مقدس گرامی باد

بدی کردیم، خوبی یادمان رفت

ز دلها لای روبی یادمان رفت

به ویلای شمالی خو گرفتیم

شهیدان جنوبی یادمان رفت . . .

شادی روح شهدا صلوات

هفته نیروی انتظامی

بر دلاور مردان

عرصه امنیت و انضباط اجتماعی

مبارک

هفته نیروی انتظامی را

بر شجاع دلان سبز رنگ

تبریک می گوییم .

به مناسب فرارسیدن

هفته نیروی انتظامی

همگی یه کف و هورای بلند.

روز ارتش بر همه قوای ۴ گانه ارتش

تبریک می گوییم.

یا علی

هفته نیروی انتظامی

بر حماسه آفرینان

عرصه عشق و ایثار و امنیت

مبارک باد

گل اشکم شبی وا میشد ای کاش

همه دردم مداوا میشد ای کاش

به هر کس قسمتی دادی خدایا

شهادت قسمت ما میشد ای کاش…

کوله بارى پر زمهر انبیا دارد شهید

سینهاى چون صبح صادق، باصفا دارد شهید

این نه خون اسـت اى برادر بر لب خشکیدهاش

بر لب خونرنگ خود، آب بقا دارد شهید

روز نیروی انتظامی گرامی باد

خوشا آنان که جانان می شناسند

طریق عشق و ایمان می شناسند

روز نیروی انتظامی گرامی باد

هفته نیروی انتظامی فرصت مغتنمی اسـت

برای تجلیل از بزرگ مردانی جان بر کف

کـه بی تردید کار و تلاش خستگی ناپذیر

و ایثاربی وقفه آنان زمیـنه ساز استقرار سلامت اجتماعی

و امنیت جامعه اسلامی اسـت

هفته نیروی انتظامی گرامی باد

زندگی بی شهادت،

ریاضت تدریجی

برای رسیدن به مرگ است…

(شهید محمد عبدی)

از آسمان عرفان تابنده اختری رفت

وز کنج علم و ایمان ارزنده گوهری رفت

سرباز پیشتازی از خیل عشقبازان

از صفحه ی شجاعت یکتا دلاوری رفت

هفته نیروی انتظامی بر بزرگمردانی

که رمز بقا و ثبات آنان، طلب حیات طیبه

در گمنامی و بی نشانی است،

اندیشه ناب خود را باعشق و ارادت مخلصانه

به حضرت حق در آمیخته،

بی اعتنا به رنگ و لعاب زیور دنیا،

توشه ای معنوی نثار بازار فداکاری کرده اند مبارک باد

ادمین بازدید : 60 چهارشنبه 10 مهر 1398 نظرات (0)

خواص و مضرات هلو انجیری

خواص و مضرات هلو انجیری , عوارض و زیان های هلو انجیری , فواید و خاصیت های هلو انجیری , o hw ig hk dvd

خواص و مضرات هلو انجیری

در این مطلب مجموعه ای از مهم ترین خواص و مضرات هلو انجیری را به صورت خلاصه جمع آوری کرده ایم ، برای شناخت بیشتر خواص هلو انجیری و عوارض مصرف آن در ادامه با سایت پارسی سرا در دسته بندی خواص مواد غذایی همراه باشید.

فواید و خاصیت های هلو انجیری

مناسب دوران بارداری

در هلو پتاسیم به مقدار فراوان وجود دارد که باعث پیشگیری از گرفتگی عضلانی شده و خستگی عمومی در زنان باردار را بهبود می‌بخشد. همچنین فیبر موجود در هلو انجیری با بهبود حرکات روده به پیشگیری و درمان یبوست در زنان باردار کمک می کند.

خواص ضد سرطان

هلو انجیری به دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان و ویتامین سی فراوان به کاهش رادیکال‌های آزاد بدن کمک کرده و خطر ابتلا به سرطان به ویژه سرطان پستان و کولورکتال را کاهش می‌دهد.

پیشگیری از پوکی استخوان

در هلو کلسیم و فسفر به مقدار فراوان یافت می‌شود که به تقویت استخوان‌های بدن کمک کرده و خطر ابتلا به بیماری‌های پوکی استخوان را کاهش می‌دهد.

کاهش وزن و لاغری

فیبر موجود در هلو باعث کاهش اشتها و جلوگیری از پرخوری شده که باعث لاغری و کاهش وزن می‌شود. اگر می‌خواهید کاهش وزن را تجربه کنید می‌توانید از هلو انجیری کمک بگیرید.

کاهش قند خون

در این میوه فیبر به مقدار فراوان وجود دارد که باعث کاهش سطح گلوکز خون در افراد مبتلا به دیابت نوع یک می شود و همچنین می‌توانند کاهش میزان قند خون و انسولین را در افراد مبتلا به دیابت نوع دو داشته باشد.

خواص ضد افسردگی

منیزیم موجود در هلو به آرامش و بهبود خلق‌وخو کمک کرده و باعث درمان استرس، اضطراب و افسردگی می شود.

جوان سازی پوست صورت

آنتی‌اکسیدان و ویتامین سی موجود در این میوه باعث کاهش چین‌وچروک پوست شده و به جوان‌سازی پوست صورت کمک می‌کند. کسانی که نسبت به پوست خود حساسیت بالایی دارند می‌توانند این میوه را در رژیم غذایی خود قرار دهند.

کاهش فشار خون

در این میوه فیبر، پتاسیم و کولین به مقدار فراوان وجود دارد که باعث کاهش فشارخون بالا شده و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد. باید بدانید که مصرف مقادیر بالای پتاسیم باعث کم شدن میزان سدیم موجود در بدن شده که یکی از عوامل ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی محسوب می شود.

درمان ریزش مو

هلو به دلیل داشتن مواد مغذی فراوان باعث تقویت فولیکول ها شده و از ریزش مو پیشگیری می کند.

بهبود گوارش

هلو انجیری به دلیل داشتن فیبر فراوان باعث بهبود هضم غذا شده و می‌تواند ناراحتی معده را درمان کرده و برای سلامت دستگاه گوارش بسیار مفید می باشد.

عوارض و زیان های هلو انجیری

حساسیت و آلرژی

هلوی انجیری مانند انواع دیگر هلوها می‌تواند در برخی افراد باعث ایجاد آلرژی و حساسیت شود.

ادمین بازدید : 63 چهارشنبه 10 مهر 1398 نظرات (0)

خواص و مضرات روغن برنج

خواص و مضرات روغن برنج , فواید و خاصیت های روغن برنج , عوارض و زیان های روغن برنج , o hw v yk fvk

خواص و مضرات روغن برنج

در این مطلب مجموعه ای از مهم ترین خواص و مضرات روغن برنج را به صورت خلاصه جمع آوری کرده ایم ، برای شناخت بیشتر خواص روغن برنج و عوارض مصرف آن در ادامه با سایت پارسی سرا در دسته بندی خواص مواد غذایی همراه باشید.

فواید و خاصیت های روغن برنج

درمان اگزما

کسانی که مبتلا به اگزما هستند می‌توانند از روغن برنج برای درمان این بیماری پوستی بهره بگیرند. این روغن دارای خاصیت لانولین می‌باشد که دارای تفاوت‌هایی نیز می باشد. روغن برنج سبک‌تر از روغن لانولین بوده و باعث التهاب یا واکنش های حساسیتی نمی‌شود. خواص نرم‌کنندگی آن باعث نفوذ به ترک ها شده و یک سد دفاعی در برابر تحریکات پوستی ایجاد می‌کند.

رفع چین و چروک پوست

روغن برنج سرشار از اسکوالان بوده که در گران‌ترین محصولات پوستی مورد استفاده قرار می گیرد. اسکوالان باعث افزایش تولید کلاژن در پوست شده که این امر باعث می‌شود تا پوست شاداب باقی بماند. میزان مناسب کلاژن باعث سفتی پوست و درنتیجه چین‌وچروک کمتر می شود.

خواص ضد التهابی

روغن برنج به دلیل داشتن خاصیت ضد التهابی می‌تواند تحریکات پوستی را آرام کرده و برای کاهش قرمزی و تورم مفید می باشد.

درمان پسوریازیس

روغن برنج پوست انسان را ملتهب نکرده و با استفاده موضعی می تواند بیماری تصور پسوریازیس را درمان نماید. خواص ضد التهابی آن باعث آرام سازی پوست شده و خواص مرطوب کنندگی آن باعث تسکین دادن و هیدراته کردن پوست می‌شود.

محافظت از موهای سر

روغن برنج به‌‌عنوان یک نرم‌کننده عمیق مو می باشد. اسیدهای چرب موجود در آن به ساقه‌های مو نفوذ کرده و باعث مرطوب سازی آن می شود. اگر می‌خواهید موهای درخشانی داشته باشید و در برابر نور خورشید و دیگر آسیب‌های محیطی از موهای خود محافظت کنید از روغن برنج استفاده کنید.

بهبود پوست های خشک

روغن برنج باعث مرطوب کردن پوست های خشک شده و منافذ آن را بسته نگه می‌دارد و خاصیت ضد التهابی این نوع از روغن باعث درمان قرمزی و تحریک پوست شده که می‌تواند پوست را هیدراته، نرم و صاف کند.

درمان مو خوره

روغن برنج علاوه بر خواصی که دارد یک نرم‌کننده غیر چرب محسوب شده که می‌تواند مو خوره را کاهش دهد. ترکیبات ویتامین دی موجود در آن در برابر آسیب‌های حرارتی از مو محافظت کرده که مانع از ایجاد موخوره می شود. روغن برنج می‌تواند موهای آسیب‌دیده و خشک را مرطوب کرده و به شما مویی سالم هدیه دهد.

پاک سازی پوست

روغن برنج علاوه بر این‌که به‌‌عنوان یک مرطوب کننده شناخته می شود می‌تواند پوست را پاک‌سازی کند. یعنی شما می‌توانید یک بطری روغن برنج را جایگزین دو محصول بهداشتی کنید. از این روغن در کشور ژاپن برای پاک‌سازی پوست و مو استفاده می‌شود. برای استفاده از روغن برنج به‌‌عنوان یک پاک‌کننده قوی مقداری از آن روی یک پد پنبه ای ریخته و به‌مانند پاک‌کننده‌های دیگر از آن استفاده کنید.

مناسب برای اصلاح صورت

اگر روغن برنج قبل از اصلاح استفاده شود باعث ایجاد لایه محافظتی روی پوست شده که به تیغ ریش‌تراش اجازه می‌دهد به نرمی بر روی پوست حرکت کرده و هیچ خراشی بعد از اصلاح باقی نمی گذارد.

درمان ترک های پا

اسکوالان و اسیدهای چرب موجود در روغن برنج برای ترک‌های پا بسیار مفید می باشد و خواص ضد التهابی آن می‌تواند از ترک‌های عمیق پیشگیری کند. روغن برنج پوست را مرطوب کرده و رطوبت را در پوست حفظ می کند که این امر باعث تسریع در فرآیند درمان می شود.

عوارض و زیان های روغن برنج

کالری بالا

زیاده‌روی در مصرف روغن برنج باعث افزایش کالری مصرفی روزانه شده و باعث افزایش وزن می شود.

ادمین بازدید : 77 چهارشنبه 10 مهر 1398 نظرات (0)

عکس کودکی حسین سلیمانی

عکس کودکی حسین سلیمانی

عکس کودکی حسین سلیمانی

حسین سلیمانی بازیگر توانا و با سابقه تئاتر ، سینما و تلویزیون عکسی از دوران کودکی خود منتشر کرد ، برای مشاهده این تصویر در ادامه با وبسایت پارسی سرا همراه باشید.

عکس کودکی حسین سلیمانی , بچگی حسین سلیمانی , نوجوانی حسین سلیمانی

حسین سلیمانی در دروان کودکی

حسین سلیمانی با انتشار تصویر بالا نوشت :

روزی مردی، عقربی را دید که درون آب دست و پا می زند. او تصمیم گرفت عقرب را نجات دهد، اما عقرب انگشت او را نیش زد.

مرد باز هم سعی کرد تا عقرب را از آب بیرون بیاورد، اما عقرب بار دیگر او را نیش زد.

رهگذری او را دید و پرسید: “برای چه عقربی را که نیش می زند، نجات می دهی؟”

مرد پاسخ داد: “این طبیعت عقرب است که نیش بزند ولی طبیعت من این است که عشق بورزم.” چرا باید مانع عشق ورزیدن شوم فقط به این دلیل که عقرب طبیعتا نیش می زند؟

عشق ورزی را متوقف نساز. لطف و مهربانی خود را دریغ نکن، حتی اگر دیگران تو را بیازارند

مورد موجود در عکس : خودم

دست : پدر

عکاس : مادر

ادمین بازدید : 138 چهارشنبه 10 مهر 1398 نظرات (0)

خواص و مضرات خامه

خواص و مضرات خامه , عوارض و زیان های خامه , فواید و خاصیت های خامه , o hw ohli

خواص و مضرات خامه

در این مطلب مجموعه ای از مهم ترین خواص و مضرات خامه را به صورت خلاصه جمع آوری کرده ایم ، برای شناخت بیشتر خواص خامه و عوارض مصرف آن در ادامه با سایت پارسی سرا در دسته بندی خواص مواد غذایی همراه باشید.

فواید و خاصیت های خامه

سلامت مغز

فسفر برای سلامت مغز بسیار مفید می باشد چرا که مسئول تمام عملکردهای ضروری مغز می باشد. فسفر به مقادیر کافی باعث بهبود عملکرد، توسعه و رشد شناختی می شود. مطالعات انجام‌شده نشان می‌دهد که فقر فسفر احتمال اختلالات شناختی مانند زوال عقل و بیماری آلزایمر را افزایش می‌دهد.

سلامت مو

پروتئین باعث سلامت مو شده و از آسیب‌دیدگی مو جلوگیری می‌کند. مطالعات انجام‌شده نشان می‌دهد که پروتئین در رشد موها دارای نقش بسیار مهمی می باشد، به همین علت در تولید حالت دنده‌ها و سایر محصولات مربوط به مراقبت از مو از مواد پروتئینی استفاده می شود.

درمان سنگ کلیه

سنگ کلیه شامل رسوبات متبلور شده‌ی کلسیم و مواد معدنی در مجاری ادراری می باشد، تحقیقات انجام‌شده نشان می‌دهد مصرف زیاد کلسیم باعث افزایش ابتلا به سنگ کلیه می شود. کلسیم موجود در رژیم غذایی عامل سنگ کلیه نیست بلکه وجود بیش از حد مواد معدنی در آب می باشد که باعث ایجاد سنگ کلیه می‌شود. مصرف زیاد سبزیجات برگ‌دار مانند اسفناج و کلم و مصرف کم مایعات منجر به ایجاد سنگ کلیه می‌شود.

خواص ضد افسردگی

خامه سرشار از کلسیم بوده که وجود کلسیم به مقدار کافی از احتمال بروز نوسانات خلقی، سرگیجه و فشار خون جلوگیری می کند. مقدار کم مواد معدنی ترشح هورمون‌هایی که عامل کج خلقی و همچنین افسردگی هستند را افزایش می‌دهد.

کاهش استرس

اسید پانتوتنیک باعث کاهش استرس و مشکلات ذهنی مانند افسردگی شده و سلامت ذهن را به دنبال دارد. این اسید باعث تنظیم هورمون‌هایی که علت برخی از ناراحتی‌های ذهنی هستند مفید می باشد.

سلامت چشم

شما می‌توانید برای سلامت چشم و بهبود بینایی ویتامین آ مصرف کنید. این ویتامین به چشم‌ها کمک می‌کند که با تغییر نور سازگار شده و دید در شب را بهبود می‌بخشد. ویتامین آ باعث مرطوب شدن چشم‌ها شده و سلامت شبکیه را حفظ می‌کند. همچنین این ویتامین از احتمال بروز بیماری آب مروارید که مربوط به سنین بالا می باشد را کاهش می‌دهد. همچنین برای کسانی که مبتلا به آب سیاه می باشند مفید است.

کمک به تسریع رشد

ویتامین ب ۲ برای رشد و توسعه بافت‌های چشم، بافت‌های هم‌بند، سیستم ایمنی سیستم عصبی و اندام‌های تولید مثل حیاتی می باشد. علاوه بر موارد گفته‌شده ویتامین ب ۲ برای حفظ سلامت پوست، مو و ناخن مفید می باشد.

سیستم تقویت ایمنی بدن

ویتامین آ باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و می‌تواند با عفونت‌ها مبارزه کند. این کار از طریق افزایش پاسخ لنفوسیت علیه آنتی‌ژن‌ها رخ می دهد. ویتامین آ غشاهای مخاطی را مرطوب کرده تا باعث افزایش ایمنی شود و فعالیت سلول‌های سفید خون را افزایش می‌دهد همچنین برای جلوگیری از میکروب‌ها و عفونت‌ها بسیار مفید می باشد.

کمک به تشکیل استخوان ها

فسفر برای رشد استخوان‌ها و همچنین دندان‌ها حیاتی است. این ماده به کلسیم برای تشکیل استخوان‌های قوی و مستحکم کمک می‌کند. همچنین باعث سلامت لثه و مینای دندان می‌شود. شما می‌توانید با مصرف فسفر از دست دادن تراکم مواد معدنی و یا از دست دادن استخوان ها را کاهش دهید. مطالعات انجام‌شده نشان می‌دهد که فسفر برای سلامت قلب بسیار مفید می باشد. مصرف فسفر از بیماری‌های قلبی عروقی پیشگیری می‌کند.

افزایش گلبول های قرمز

برای تشکیل گلبول‌های قرمز خون و همچنین پادتن ها شما می‌توانید خامه مصرف کنید که این دو ماده در بدن انسان باعث اکسیژن‌رسانی و گردش خون در اندام‌های بدن می‌شود.

عوارض و زیان های خامه

حساسیت و آلرژی

باید دقت کنید اشخاصی که به شیر آلرژی دارند نباید خام مصرف کنند چرا که باعث آلرژی می شود.

ادمین بازدید : 120 چهارشنبه 10 مهر 1398 نظرات (0)

عکس علیرضا کمالی و مادرش

عکس علیرضا کمالی و مادرش

عکس علیرضا کمالی و مادرش

علیرضا کمالی بازیگر خوب و توانای تئاتر ، سینما و تلویزیون عکسی از خود و مادرش منتشر کرد ، برای مشاهده این تصویر در ادامه با سایت پارسی سرا همراه باشید.

عکس علیرضا کمالی و مادرش , علیرضا کمالی و مامانش , عکس مادر علیرضا کمالی

علیرضا کمالی در کنار مادرش

علیرضا کمالی ضمن تبریک روز مادر ، با انتشار تصویر بالا نوشت :

حضرت روزت مبارک

پات ایستادم مادر همه جوره

میدونى که جنگى ام!

به شاه مردان قسم بخاطرت با جهانِ مى جنگم!

شمسِ جمالِ تمام مادرها،آنها که هستند و آنها که در دیار باقى دعا گوى فرزند،را عشق است

ادمین بازدید : 73 چهارشنبه 10 مهر 1398 نظرات (0)

عکس سیروس همتی و همسرش

عکس سیروس همتی و همسرش

عکس سیروس همتی و همسرش

سیروس همتی بازیگر خوب و توانای تئاتر و تلویزیون عکسی از خود و همسرش منتشر کرد ، برای مشاهده این تصویر در ادامه با سایت پارسی سرا همراه باشید.

عکس سیروس همتی و همسرش , سیروس همتی و زنش , عکس همسر سیروس همتی

سیروس همتی به همراه همسرش

سیروس همتی ضمن تبریک عید فطر ، با انتشار تصویر بالا نوشت :

عاشقان عیدتان مبارک

دل ها همه بهاران

شد از شمیم باران

مه،رخ نموده امشب

در عید روزه داران

ادمین بازدید : 47 چهارشنبه 10 مهر 1398 نظرات (0)

عکس دنیا مدنی و خواهرش

عکس دنیا مدنی و خواهرش

عکس دنیا مدنی و خواهرش

دنیا مدنی بازیگر خوب و جوان تئاتر و تلویزیون عکسی از خود و خواهرش درنا منتشر کرد ، برای مشاهده این تصویر در ادامه با سایت پارسی سرا همراه باشید.

عکس دنیا مدنی و خواهرش , دنیا مدنی و آبجیش , درنا مدنی خواهر دنیا مدنی

دنیا مدنی و خواهرش درنا

دنیا مدنی با انتشار تصویر بالا نوشت : پشت و پناه تولدت مبارک🥰😘🎂

ادمین بازدید : 105 چهارشنبه 10 مهر 1398 نظرات (0)

صبا اگر گذری افتدت به کشور دوست

صبا اگر گذری افتدت به کشور دوست به همراه معنی تعبیر تفسیر غزل شعر

صبا اگر گذری افتدت به کشور دوست

غزل شماره ۶۱ حافظ شیرازی ( صبا اگر گذری افتدت به کشور دوست ) به همراه معنی و تعبیر فال حافظ ، برای مطالعه این شعر زیبا و تعبیر فال آن با سایت پارسی سرا همراه باشید.

متن غزل شماره ۶۱ حافظ

غزل شماره ۶۱ حافظ

صبا اگر گذری افتدت به کشور دوست

بیار نفحه‌ای از گیسوی معنبر دوست

به جان او که به شکرانه جان برافشانم

اگر به سوی من آری پیامی از بر دوست

و گر چنان که در آن حضرتت نباشد بار

برای دیده بیاور غباری از در دوست

من گدا و تمنای وصل او هیهات

مگر به خواب ببینم خیال منظر دوست

دل صنوبریم همچو بید لرزان است

ز حسرت قد و بالای چون صنوبر دوست

اگر چه دوست به چیزی نمی‌خرد ما را

به عالمی نفروشیم مویی از سر دوست

چه باشد ار شود از بند غم دلش آزاد

چو هست حافظ مسکین غلام و چاکر دوست

معنی فال

تعبیر غزل شماره ۶۱ حافظ

این روزها خیلی نگران هستید و دلشوره زیادی دارید زیرا منتظر یک خبر مهم هستید که برای شما از همیت بسیار زیادی برخوردار است. ممکن است مدت زیادی منتظر بمانید اما نا امید نشوید و برای رفع مشکل تان از خداوند متعال کمک بخواهید.

توکل به خداوند باعث قوت قلب و آرامش روح می شود که شما این روزها به آن خیلی نیاز دارید. نا امیدی جز اینکه دردی به دردهای شما اضافه کنید هیچ ثمر دیگری ندارد پس آنرا کنار بگذارید و با امید به خدا برای مقصود خود تلاش کنید.

تعداد صفحات : 19

آمار سایت
  • کل مطالب : 760
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 23
  • آی پی دیروز : 56
  • بازدید امروز : 33
  • باردید دیروز : 949
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,385
  • بازدید ماه : 2,885
  • بازدید سال : 14,493
  • بازدید کلی : 140,265